Pagina's

zondag 3 november 2019

Make today Amazing

Hallo allemaal.

Deze Dutch mask Art Triangle Wave (art.nr. 470.715.413) vind ik super. Ik denk dat ik deze mask heel vaak ga gebruiken in de toekomst. In de foto van de mailing staat het voorbeeld vrij klein, Daarom hier nog een keer, maar dan een iets grotere foto:


Zoals jullie zien, heb ik er een pagina voor in mijn Art Journal mee gemaakt. 


Mocht je ook iets dergelijks willen maken en niet goed weten hoe je dit kunt doen, dan heb je misschien wat aan de uitleg die ik in dit bericht zal geven.


De vlekken op het aquarelpapier heb ik met distress inkt gemaakt. Zoals ik wel vaker doe heb ik met het stempelkussen distress inkt een afdruk op mijn craftsheet gemaakt. Hier heb ik wat water bij gesprayed en vervolgens het papier in afgedrukt. Zo ontstaan er mooie vlekken vind ik. Dit heb ik gedroogd met de heattool en meerdere keren herhaald. Zo ontstaan er een aantal laagjes inkt over elkaar wat een nog mooier effect geeft dan maar 1 laag. De strepen die je op deze pagina ziet zijn inktdruppels die naar beneden gelopen zijn.


Hierna heb ik de buitenranden met een blending tool en distress inkt gekleurd.


Omdat de losse bladeren van het aquarelpapier krullen als het zo nat wordt, heb ik het papier hierna plat gestreken. Om te voorkomen dat je papier zo krult, kun je ook het papier aan de randen vastplakken. Maar omdat ik het papier wilde draaien zodat de druppels gingen lopen was dit geen oplossing. Het Florence watercolor waarmee ik graag werk heb ik gekocht als losse bladeren. Het zat dus niet in een bloc waarbij je de bladeren los moet snijden.


De volgende stap was dat ik er stukken papier vanaf gescheurd heb. Op deze plaatsen heb ik weer een ander stuk papier geplakt waarbij ik het papier met de mask, distress inkt en een blending tool ewerkt heb. Voordat ik dit opplakte, heb ik de gescheurde rand met koper verf gekleurd.


Omdat ik de rest van het papier nog wat saai vond, heb ik ook hier nog wat van de mask terug laten komen.


De driehoeken die je hier op de foto ziet heb ik gemaakt met een stans. De tekst bestaat uit losse letters die ik opgeplakt heb. Ook heb ik hier en daar nog een afdruk van een stempel gemaakt en wat inktspatten gemaakt. Ten slotte heb ik de pagina nog wat verder versierd.


Dit was weer mijn bijdrage voor het blog deze keer. Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren om ook creatief aan de gang te gaan.

Tot een volgende keer, 

groeten Hanny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten