Pagina's

zondag 24 mei 2015

Niet vergeten

Hallo allemaal,

Bij Dutch Doobadoo zit ook zwarte en witte gesso in het assortiment. Dat is een verfsoort die je als basis gebruikt op canvas MDF of bij het scrappen. Ik werk er vaak en graag mee. Wel heel leuk dat er nu ook zwarte gesso uitkomt, daar kun je weer heel andere creaties mee maken.


Ik heb er bijvoorbeeld dit kaasplankje mee bewerkt. Op het MDF heb ik eerst met structuurpasta en twee stencils de motieven aangebracht.  Daarna afgetekend waar het memoblokje komt en daar omheen dus mijn andere versieringen eropgeplakt. Het houdertje waar de pen in zit een gewoon een strookje cardstock waar ik een pijltje van gevouwen heb en dat op maat afgeknipt.


Het bestek bovenaan zijn gewoon bedeltjes die ik op een beurs gekocht heb. Deze heb ik met mijn lijmpistool erop geplakt.


Hieronder heb ik diverse bloemen uit mijn voorraad geplakt. De kleur maakt niet uit, want je verft ze toch. Toen alles erop geplakt was heb ik de hele plank met zwarte gesso beschilderd. En het fijne aan zwart is dat het dekt als een gek.

460.440.005 MDF Art Kaasplankjes (3st)

Omdat ik niet zoveel geduld heb om te wachten tot het droog is, heb ik de heatgun gebruikt. Daarna ben ik met Inca  aan de slag gegaan. Ik heb deze keer gekozen voor een lichtblauwe kleur, omdat deze plank naar een vriendin gaat die deze kleur in haar keuken heeft. Met deze Inca kun de de structuren van bijv. je stencils mooi naar voren laten komen. 

870.002.010 Gesso Wit 250 ml  870.002.090 Gesso Zwart 250 ml

De tekst is gemaakt met de Silhouette Cameo en heb ik er als laatste opgeplakt. Een potlood in het houdertje en mijn memoplank kan naar mijn vriendin.

Groetjes,

De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop):


1 opmerking: