Pagina's

zaterdag 9 mei 2015

Happy Birthday

Goedemorgen allemaal,

Vandaag laat ik jullie een kaartje zien dat ik gemaakt heb met de Dutch Doobadoo Shape Art Cirkels. Ik heb er een easle kaartje mee gemaakt.



Als basis heb ik lichtgroen cardstock genomen en dit dubbelgevouwen. De grootste cirkel heb ik omgetrokken, maar aan de rand van de vouw een stukje uitlaten steken zodat hij aan elkaar blijft zitten. Daarna uitgeknipt en de bovenste cirkel dubbelgevouwen.


Toen een derde cirkel omgetrokken en uitgeknipt en deze geplakt op de halve gevouwen cirkel. En zo heb je dan je easelkaart. Twee witte cirkels gemaakt van een maatje kleiner en nog twee uit Designpapier weer een maatje kleiner. Dit alles opgeplakt en je basis is klaar.


Op het opstaande gedeelte heb ik mijn afdrukje gedaan, dat ik gestanst heb met ee cirkel, daarna een roze cirkel gestanst iets groter en dit alles gemat op een scalloped cirkel.  Bovenaan heb ik een gedeelte van een frame afgeknipt en dit uit laten steken boven het gedeelte met afdrukje. Ee doily op de kaart en een stukje wondgaas en toen het geheel met foam op de kaart geplakt.


Het afdrukje er eentje van Wee en ze heet Iris. Iris is ingekleurd met een combinatie van distressinkt, L'aquarelle en Twinkling H2o. Op de vleugels zit stickles en met een Sharpie pen heb ik hier en daar witte accenten aangebracht. Langs de zijkant heb ik twee strikken gemaakt. Een van, ja hoe zal ik het noemen, een soort rafellint en een kleinere van gewoon lint. Hierop een strasssteentje.


Aan de andere kant wat bloemen. De buitenste zijn gemaakt  van een Noorstansje. Deze heb ik van hetzelfde scrappapier gemaakt dat ik op de kaart heb gebruikt. Qua kleur passen ze dan altijd. Lekker handig. Aan de bovenkant nog een paar dubbele paper art Vlinders gedaan. Deze heb ik op kleur gebracht met panpastel. En een hotfixsteentje als lijfje.


Op de onderkant een gestanst label. Eerst gestanst uit Designpapier en toen heb ik de stans omgetrokken op cardstock en uitgeknipt. Zo komt de label mooi uit. Daarna een tekst gestempeld en gemat op groen cardstock en dit op de label geplakt.
Ook hier nog wat bloemen.

Tot de volgende keer,
Groetjes



De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)

   
 

2 opmerkingen: