Pagina's

donderdag 28 mei 2020

Spring

Hallo allemaal,

Leuk dat ik vandaag mijn eerste project voor het Dutch Doobadoo Mixed Media team mag delen. Ik vind Mixed Media helemaal te gek, maar ik heb wel een voorkeur voor de wat zachtere kleuren. Dus terwijl het zonnetje buiten lekker scheen, heb ik heerlijk zitten werken aan een Mixed Media layout.


Ik ben begonnen met een wit achtergrondvel van 30,5x30'5 en ik heb dit een laag gesso gegeven met het behulp van een oude kadokaart. Daarna heb ik uit een ander vel cardstock een vierkant van 20x20 cm gesneden.



 Leg deze in het midden van je achtergrond en gebruik stencils en structuurpasta om zo een versierde rand te maken om het vierkant heen. Probeer de bakstenen niet te netjes te doen zodat ze een natuurlijk gemetselde look krijgen.


Als dit goed droog is kun je hier met waterverf overheen werken. Ik ben begonnen met bovenaan een wat fellere kleur roze te gebruiken en naar beneden te werken van een lichtere kleur roze naar een perzil achtige kleur.



Door de kleuren goed te mixen krijg je een mooie overloop.


Bouw de kleuren goed op laag voor laag zodat de kleuren steeds intenser worden. Waterverf kan er nat soms wat vreemd en in mijn ogen "mislukt" uitzien.



Maar wacht even tot het droog is en dan zul je zien dat het nog verandert. Om het wat minder strak te maken, kun je wat spatjes verf toevoegen.


Haal nu het vierkant weg en gebruik het hart stencil met structuurpasta in het midden van de pagina en laat dit drogen. Plaats daar boven op twee frames en je foto.


Versier aan onder en linkerkant van je pagina met bloemen, vlinders en papier. 



Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien hoe ik mijn Mixed Media project heb gemaakt.


Lieve groetjes,

1 opmerking: