Pagina's

zondag 25 september 2022

Life

 Hallo bloglezers,


 In de quote op deze kaart zullen een aantal van jullie je wellicht herkennen. Ik in ieder geval wel.


In dit blogbericht laat ik weer zien hoe ik deze kaart gemaakt heb. Een kaart die niet moeilijk is om te maken, maar het effect van de verschillende materialen met elkaar is erg geslaagd vind ik.


Op aquarelpapier heb ik eerst met een mask en met de Cadence Dora Metallic Pearl verf de driehoekjes gemaakt. Deze verf stoot de Cadence mixed media ink af, waardoor in een volgende laag de driehoekjes zichtbaar zullen blijven.


 Nadat de driehoekjes opgedroogd waren heb ik met een paletmes de mixed media inkt aangebracht. Door met water op de inkt te sprayen, loopt de inkt uit.


Hierna heb ik de bruine mixed media ink spray gebruikt. Als ik spray, leg ik altijd mijn papier in een doos zodat de inkt niet alle kanten op gaat. Ook nu blijven de driehoekjes weer zichtbaar. Soms moet je deze driehoekjes wel even tevoorschijn poetsen met een droog doekje.


Met een andere mask, watervaste inkt en een blending tool heb ik over de gemaakte achtergrond nog een laag aangebracht. Ik heb hierbij watervaste stempelinkt gebruikt zodat er geen reactie met de al eerder gemaakte ondergrond zou ontstaan.



En hier overheen ging weer een volgende laag met weer een andere mask. Deze cirkels heb ik gemaakt met de Cadence Rusty Patina. Als je goed kijkt dan zie je dat ik nog wat streepjes op de achtergrond gestempeld heb.



Het chipboard heb ik deels geverfd met een bijpassende kleur verf en met oxide inkt.



Deze quote kon ik niet laten liggen, die moest ik gewoon gebruiken. 
Achter de quote zie je nog een stukje verbandgaas dat met verf geverfd is. En natuurlijk moest ik ook nog even spetteren. Dat maakt het af vind ik.

Leuk dat je weer hier kwam kijken. Tot een volgende keer.

Groeten Hanny

1 opmerking: