Pagina's

dinsdag 9 juni 2020

Romantic

Dutch Doobadoo heeft een heel mooi mdf album voor mixed media. Natuurlijk kun je daar ook een vintage album van maken zónder mixed media en dat is wat ik heb gedaan.


Ik ben begonnen met de achterste "bladzijde". Eerst designpapier erop, aan beide kanten en daarna een mooi vintage plaatje waarop ik bloemen heb bevestigd van een stansvel.


Het designpapier wat ik heb gebruikt bij alle bladzijdes is uit de restjes bak dus van verschillende merken. Gewoon bij elkaar gezocht wat mooi combineerde. Dat is zo fijn van zo'n album, je maakt ook nog eens iets op van je rest materiaal.


Dit is de achterkant van de 2e mdf bladzijde, ook weer met een stansje uit een vel. De voorkant is weer met een vintage plaatje waar ik een kantje omheen heb verwerkt om een mooi romantisch effect te krijgen.


Dan komen we bij achterkant nr.3. Daar heb ik het simpel gehouden. Alleen designpapier, gewoon omdat het zo mooi is zoals het is.


De voorkant van deze bladzijde is weer met een vintage plaatje, een kanten hoekje en een kanten bloem. Nog wat kleine dingetjes extra en ik spit zoveel mogelijk mijn restjes bakjes door. We hebben het tenslotte niet voor niets gekocht.


Dan zijn we bijna vooraan aangeland. De voorste 2 zijn niet van mdf. Helemaal vooraan zit een doorzichtige bladzijde en die heb ik met een paar rubb off randjes en bloemetjes bewerkt. Niet teveel want je moet er natuurlijk wel doorheen kunnen kijken. De 2e bladzijde is van plastic en op dat ovaal heb ik aan de achterkant een uit gestanste ovaal geplakt met een tekst en een kanten vlinder.


Zoals je kunt zien heb ik een lintje door de gaatjes heen geregen. Op de voorkant ook een stans geplakt met daarop weer een vintage plaatje.


Door de gaatjes van alle bladzijden heb ik ringen gedaan en daaraan strikjes en een leuke hanger.


Het was weer geweldig om dit te mogen maken met dit Dutch Doobadoo mdf mixed media album.

3 opmerkingen: