Pagina's

vrijdag 19 juni 2020

Good Times

Hallo allemaal.

Soms zijn er in musea tentoonstellingen waarbij je echt het gevoel hebt dat je daar naar toe moet gaan als je enkele foto's ziet. Dat gevoel had ik toen ik de foto's zag van de tentoonstelling papierkunst in het Coda museum in Apeldoorn. En het was inderdaad genieten om al die papierkunst te zien.


Dit kunstwerk van Joris Kuipers sprak me enorm aan. En ik ben hierbij ook lang blijven staan en later nog eens terug gelopen omdat ik dit zo'n mooi kunstwerk vind. Het zijn allemaal gescheurde en geverfde stukken papier. De vrolijke kleur spreekt mij aan, met een kleuraccent dat geheel afwijkt. Ook ik gebruik dit effect graag. En dit kunstwerk zorgde voor een enorm mooie dieptewerking en
schaduw op de muur. Daarom heb ik deze foto gebruikt voor een lay out. Een lay out waarbij ik de sfeer van dit kunstwerk in terug wilde laten komen.


Als je goed kijkt, zie je op de achtergrond van deze pagina nog net iets terugvan de mask van Dutch Doobadoo.


Ik heb deze mask op een vel aquarelpapier gelegd en hier overheen pigment poeder gestrooid. Door dit poeder iets nat te sprayen, loopt het mooi uit. Dat ik hierbij iets te veel water gesprayed heb, zorgde ervoor dat de mask bijna niet meer te herkennen is want het water liep onder de mask door.


Met de mask zelf, waar alle pigmentpoeder op zat, heb ik ook nog een afdruk gemaakt. Je gebruikt de mask dan als een soort stempel.  Daar ga ik later nog wat mee doen.


Met distress inkt heb ik de klok en de strepen op de pagina gemaakt. 


Door de mask te verplaatsen, kun je langere strepen maken.


Het paper art uit de nieuwe Dutch Doobadoo mixed media collectie is enorm fijntjes. Hier heb ik de klokken gebruikt. Het zijn 2 klokken die je afzonderlijk kunt gebruiken, maar ik vond het effect van beide klokken in elkaar mooier om te gebruiken.

  

De sticker strookjes met teksten en de paper art die vorige maand uitgekomen zijn, heb ik ook nu weer gebruikt.



Op het laatst heb ik nog besloten om met zwarte gesso spatten op mijn pagina te maken. Ik vond de pagina nog te kaal.


Door op deze manier een herinnering vast te leggen, zal ik hem minder snel vergeten.


Leuk dat je weer hier kwam kijken.

Groeten Hanny

2 opmerkingen: