Pagina's

zaterdag 17 april 2021

Slimline


Doordat Dutch Doobadoo met een serie slimline masks kwam, heb ik besloten om een art journal te gaan maken op slimline formaat. Dit omdat dit een erg prettig formaat is om iets te maken.


Met alcoholinkt, een gelli plate en een mask heb ik een aantal achtergronden gemaakt. Hiervoor heb ik de mask op mijn gelli plate gelegd. Hier alcoholinkt over gedruppeld en dit met een brayer uitgerold. Toen de inkt droog was heb ik de mask weggehaald. 



Weer even gewacht totdat de inkt onder de mask ook droog was. Eerlijk gezegd heb ik hierbij een hand ventilatortje gebruikt zodat de inkt eerder droog zou zijn. Tijdens het creatief bezig zijn heb ik nooit zo veel geduld om te wachten. Hierna heb ik de gelli plate van een laagje witte verf voorzien en vervolgens hier het papier op gelegd en er afdrukken van gemaakt.




Zo heb ik een aantal achtergrondjes gemaakt. Met een van die achtergronden heb ik de volgende art journal pagina gemaakt:


In dit blogbericht wil ik jullie weer laten zien hoe ik deze pagina gemaakt heb. Het is geen ingewikkelde pagina. Maar juist door de eenvoud vond ik dat de pagina zo af is. Alle extra dingen die ik eerst op deze pagina had liggen, heb ik er later weer afgehaald omdat het niets toevoegde aan deze pagina en me alleen maar afleidde van hetgeen de pagina juist af maakt.


Dit is de afdruk die ik gebruikt heb voor deze pagina.


Met masking tape heb ik deze mask vast gezet aan het papier. Met distress inkt heb ik enkele vlakken een kleur gegeven.



Deze mask heb ik laten liggen toen ik er hier en daar met een script stempel stempelafdrukken op maakte. Door de stempel niet op een stempelblok te plakken, maar uit de losse hand te stempelen, lukt het beter om een afdruk door de mask heen te maken.


Zo zag de pagina er uit nadat ik de mask weggehaald had.


Vervolgens heb ik de randen van de pagina nog wat donkerder gemaakt met distress inkt, er een label, restje scrappapier, tekststrookje en labeltje met today opgeplakt en vond dat de pagina af was. Mooi door de eenvoud.

Dit was mijn blogpost voor vandaag. Leuk dat je weer hier kwam kijken. Ik hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren om heerlijk creatief aan de gang te gaan.

Groeten Hanny

2 opmerkingen: