Pagina's

vrijdag 23 april 2021

Happy


Leuk dat jullie weer hier komen kijken. Vandaag wil ik jullie een pagina laten zien die ik in mijn planner gemaakt heb. Het fijne van werken in een losbladige planner is dat je op een losse pagina bezig bent en niet in een art journal waarbij andere pagina's mij wel eens in de weg zitten omdat een journal gebonden is.


De aanleiding voor het maken van deze pagina was een restantje dat ik overhield nadat ik iets gestanst had. 


Dit restje papier vond ik zo leuk dat ik er iets mee wilde gaan doen. En dat heb ik dus gedaan.


Het ging om het restje boogjes hier onderaan mijn pagina. In dit blogbericht laat ik (voor wie dit leuk vindt) weer zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Op mijn hobbytafel lagen nog allerlei restjes papier die ik over gehouden had van een vorig project.
Ik besloot om deze restjes ook bij deze pagina te gebruiken. Met mod podge heb ik deze verscheidenheid aan papier op een aquarelpagina (350 grams) geplakt. Dit papier is lekker dik, dus trekt het nauwelijks krom als je het in combinatie met veel water gebruikt. Het taartrandje had ik niet op hoeven plakken ontdekte ik later. Doordat hier de structuurpasta overheen gaat zie je er later niets meer van.


Met een spatel heb ik gesso over deze ondergrond aangebracht.


Vervolgens heb ik met een mask en structuurpasta een patroon aangebracht. Hierna ben ik met verschillende kleuren watercolor aan de gang gegaan. Door op deze verf steeds wat water te sprayen, gaat het mooi lopen.


Hierna heb ik verschillende lijnen met een Derwent Inktense potlood geaccentueerd. Het voordeel van deze potloden is dat het na droging watervast is.



Links bovenaan de pagina heb ik met een mask, blending tool en oxide inkt nog een klein accent gegeven.



Hier in close-up te zien.



De greyboard tandwielen heb ik met oxide inkt een kleur gegeven. Het tekststrookje sticker art geef je met oxide inkt en een blending tool ook gemakkelijk de bij passende kleur. Ik heb dit tekststrookje geplakt op een stukje van een oude doos. 


De ronde chipboard cirkel heb ik bewerkt met oxide inkt, embossingpoeders, finger wax, frantage en een beetje verf. Met een blending tool en watervaste stempelinkt heb ik daarna de structuurpasta hier en daar nog wat kleur gegeven. 



Dit gaat gemakkelijk als je de mask weer even teruglegt als je het wilt kleuren. De randen van de pagina heb ik met oxide inkt bewerkt en ik heb hier en daar wat distress paste van Cadence aangebracht. Ook heb ik de distress paste op sommige plaatsen op de structuurpasta gedaan om wat meer contrast te krijgen.




En warempel, ik heb deze keer eens niet gespetterd.

Dit was mijn  blogbericht voor vandaag. Ik hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren en dat deze uitleg duidelijk genoeg was om ook zelf iets dergelijks te gaan maken als je dit nog niet eerder gedaan heb.

Groeten Hanny

2 opmerkingen:

  1. I want to appreciate Dr Believe for the restoration of my marriage with his spell casting after 5years of separation with my husband, with the help of the great spell caster Dr Believe ,my husband return home and now we are happily together for good,once again thanks Dr Believe , He also cure all kinds of sickness and such as;
    1 love spell
    2 Good job spell
    3 fruit of the womb
    4 Hiv/ Aids
    5 Business spell
    6 win EX back
    7 promotion spell
    8 lotter spell and court cases....
    Here is the email address of Dr Believe via: believelovespelltemple@gmail.com You can also check on Dr Believe page on https://www.facebook.com/DrBelievetemple-106611931721348

    Lord bless you forever Papa
    Thanks A lots...

    BeantwoordenVerwijderen