Pagina's

maandag 26 april 2021

Make a Wish

 Hallo creatievelingen.

Leuk dat jullie vandaag weer hier komen kijken, wellicht op zoek naar inspiratie. Deze keer laat ik zien hoe ik een art journal pagina gemaakt heb. Ik werk in meerdere art journals tegelijk van allerlei verschillende formaten. Afhankelijk van de tijd die ik heb om creatief te zijn kan ik zo op klein of op groter formaat werken. En het is ook leuk om op verschillende formaten te werken.


Omdat ik deze pagina in de avonduren gemaakt heb, is de kleur op de foto niet zoals deze in het echt is. De basis voor deze pagina was een afdruk van de gelli plate. Hier heb ik een mask (Slimline Groovy circles ) opgelegd en ben er toen met aquarelverf overheen gegaan. Zoals je ziet was mijn kwast te nat waardoor er een mooie kleur is ontstaan, maar je van de mask niet zo veel meer ziet.



Hierna heb ik langs de rand met een mask mask art grunge mix 470.715.136 zwarte structuurpasta aangebracht.



Deze achtergrond heb ik vol gestempeld. 


Hier en daar heb ik embossingpoeder op de stempelafdrukken gebruikt. Ook heb ik met een paletmes op sommige plaatsen nog wat structuurpasta gesmeerd.


Om de pagina af te maken heb ik verschillende materialen van Dutch Doobadoo gebruikt.


Een greyboard label heb ik met oxide inkt bewerkt en in de nog natte inkt wat embossingpoeder gestrooid dat ik verhit heb. Dit embossingpoeder heb ik op meerdere plaatsen op mijn pagina gebruikt om kleine accenten te geven.


De chipboard dreamcatcher heb ik ook met oxide inkt bewerkt.

De sticker art Doodle heb ik met oxide inkt een blauwe kleur gegeven. Zo past het beter bij deze pagina en springt er minder uit dan wanneer ik het wit gelaten zou hebben. Vaak knip ik de losse woorden van de quotes los zodat de sticker minder groot is en je meer van de achtergrond van de pagina blijft zien omdat je de woorden iets uit elkaar op kunt plakken.


De tekst "let's explore" is een sticker uit de Mandalas set. Ook hier ben ik nog even met oxide inkt overheen gegaan. 


De tekst "wish" komt uit het paper art vel clocks (472.950.007).


Mijn pagina in het kleine formaat art journal is weer af. In deze journal maak ik enkele pagina's, geen spread van 2 bij elkaar passende pagina's naast elkaar. Om toch wat eenheid in dit album te krijgen, gebruik ik steeds een zwarte ondergrond waarop ik mijn art journal pagina plak.

Dit was mijn blogbericht voor vandaag. Ik hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren om ook zelf creatief aan de gang te gaan.
Tot een volgende keer.

Groeten Hanny

1 opmerking: