Pagina's

vrijdag 23 april 2021

Perfect

 Misschien gaat het wel saai voor jullie worden, maar vandaag wil ik weer een art journal pagina laten zien die ik gemaakt heb. En natuurlijk ook hier in het blogbericht heb ik weer de verschillende stappen in foto's erbij uitgelegd.


Dit is de pagina die ik gemaakt heb. Zo grappig dat als je teksten en quotes zoekt die je bij een pagina wilt gebruiken hier niet erg over nadenkt, maar gewoon iets pakt waarvan je denkt "Laat ik dit maar eens gebruiken." En als je dan later nadenkt over de teksten die je gebruikt hebt tot de conclusie komt dat het toch wel heel toepasselijke teksten zijn.  Hieronder kun je weer de uitleg vinden hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Ik heb de Slimline mask op mijn gelli plate gelegd. Hier heb ik pigmentpoeders overheen gestrooid en die poeders met een mini mister met water nat gemaakt. De poeders gaan dan uitlopen. Als je dit met best wel wat water doet, lopen de kleuren ook onder je mask door. En dat is net wat ik wilde.


Dit is de Slimline mask Cracked Patterns van Dutch Doobadoo (470.715.822) die ik hiervoor gebruikt heb.


Nadat ik de mask van de gelli plate gehaald had en met de gelli plate op aquarelpapier een afdruk gemaakt had, kreeg ik deze achtergrond. Bij de pigmentpoeders zat ook een potje met goud poeder. En dat is zo ontzettend gaaf. Op de volgende foto's is dit goud beter te zien.


Om het patroon nog iets meer eruit te laten springen heb ik de mask nogmaals op het papier gelegd en nu met distress inkt en een blending tool er een laagje overheen gezet. Ook heb ik met het gouden pigmentpoeder wat gespetterd en heb ik de randen van het papier gekleurd met distress inkt en ben er met een penseel met goud pigmentpoeder langs gegaan.


Hier zie je het effect van het goud mooi terug. Ook zie je hier goed dat de kleuren onder de mask door gelopen zijn. Maar dat geeft juist een mooi effect vind ik.


Bij deze pagina wilde ik graag iets gaan doen met deze stansen. Om hierbij in dezelfde tinten te blijven, heb ik wat extra stukjes aquarelpapier gekleurd met het pigmentpoeder.



Op dit laatste stukje papier kun je zien dat ik ook nog een afdruk gemaakt heb met de overgebleven kleuren op de Slimline mask. Uit deze stukjes papier ben ik gaan stansen.


Voor de verdere "aankleding" van mijn pagina heb ik mijn bakje met stansresten erbij gepakt.


En hier heb ik van alles uitgehaald dat qua kleur bij de achtergrond paste.


En samen met de materialen van Dutch Doobadoo en een gaasachtig spul waarin een bosje bloemen verpakt zat, was het niet moeilijk om de pagina verder af te maken.


De set Dutch Paper Art Clocks (472.950.007) heb ik gebruikt.


De sticker van de klok uit de set Dutch Sticker Art Clocks (491.200.003) heb ik met distress inkt iets meer kleur gegeven zodat het beter bij deze pagina paste.


En ook nu weer zat er een goede tekst bij die ik kon gebruiken uit de set Sticker Art Quotes (491.200.001).


En als klein accent nog even een stukje van de Paper Art Stuc Tape (472.948.053) achter een cluster geplakt. Doordat het papier van dit stuc tape wit is, is het zeer eenvoudig in de juiste kleur aan te passen met bijvoorbeeld distress inkt.


En alles samen zorgde ervoor dat mijn Art Journal pagina er zo uit kwam te zien. Een pagina die me qua kleur ook enorm aanspreekt. Het was weer een genot om deze pagina te maken. Leuk dat jullie weer even hier kwamen kijken. Eigenlijk realiseer ik me nu dat er nog een woord voor de sticker quote had moeten staan. De quote "well done is better than perfect" spreekt me meer aan. Want als je er een zooitje van maakt, of iets afraffelt om het maar af te hebben, kun je wel een klus gedaan hebben maar ik ben niet van mening dat ik dan tevreden zou zijn. In dat geval had ik liever de tijd genomen om iets perfect te doen. Deze pagina zet me dus toch nog meer aan het denken.

Tot een volgende keer maar weer.
Groeten Hanny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten