Pagina's

zaterdag 24 april 2021

Adventures


Vandaag laat ik hier op het blog weer een art journal pagina zien. Een art journal pagina waarbij ik diverse masks en Paper Art accenten van Dutch Doobadoo gebruikt heb.



Een pagina die weer gezorgd heeft voor een paar heerlijke creatieve uurtjes. In dit blogbericht leg ik jullie weer uit hoe ik deze pagina gemaakt heb.


De start van de pagina was een afdruk van een cirkel gemaakt met de gelli plate en een mask. Hierbij heb ik de afdruk gemaakt met oxide inkt en heb ik een klein beetje acrylverf op de gelli plate toegevoegd. Vervolgens heb ik nogmaals de mask ingesmeerd met oxide inkt, hier wat water bij gesprayed en diverse afdrukken met de mask op papier gemaakt. Rondom de afdruk van de gelli plate cirkel heb ik de mask weer gebruikt met een blending tool en oxide inkt. Hier en daar heb ik nog wat accenten met oxide aangebracht d.m.v. de packaging techniek (inktafdruk op een stukje plastic maken, hier wat water bij sprayen en er dan een afdruk mee maken).


De slimline Groovy mask is erg leuk om in combinatie met de gelli plate te gebruiken. Maar ook het effect om deze mask als soort van stempel te gebruiken vind ik geweldig.


Omdat ik de pagina te saai vond heb ik er wat cirkels bij gemaakt. Bij sommige cirkels heb ik hierbij een mask gebruikt (Mask Art Techno 470.715.177).  De cirkels heb ik ingekleurd met verf, Inktense potloden en het Neocolor 2 krijt. De donkere randen rondom de cirkels zijn ook aangezet met een Inktense potlood. Door de potloodlijnen iets nat te maken geeft dit potlood een mooi effect.
Rondom de grote cirkel heb ik met een mask (Mask Art Kialo 470.715.157) structuurpasta aangebracht. Sommige streepjes van deze structuurpasta heb ik met de Inktense potloden geaccentueerd.

  


En omdat ik de pagina nog steeds te saai vond, heb ik hier en daar wat Color Burst gestrooid. Color Burst is een pigmentpoeder dat uitvloeit als je er water aan toevoegt. 


Dit water heb ik op het poeder gesprayed.


Hierna heb ik met Distress Crayon en een mask (Dutch mask art Strips 470.715.160) de achtergrond verder afgemaakt.




Met dit als eindresultaat.

Bij de diverse clusters heb ik meerdere materialen van Dutch Doobadoo gebruikt in combinatie met diverse stempelafdrukken en wat washi tape. 


Omdat de pagina al voldoende kleur had, heb ik de stempelafdrukken van de blaadjes bewust niet ingekleurd. Het garen achter de embellishment clusters zorgt ervoor dat er heel subtiel weer wat roze tevoorschijn komt op deze plaatsen.


De Paper Art met tekst (472.950.008) is altijd weer een leuk accent op een pagina.


Het paper Art Stuc tape (472.948.053) heb ik met oxide inkt gekleurd.


Het klokje dat ik op deze pagina gebruikt heb is afkomstig uit de Paper Art set Clocks (472.950.007).



De Paper Art set  Teksten (472.950.006) kunnen voor diverse creaties gebruikt worden.


De Buzz Cut Art Doodle Frames (474.007.014) zijn frames die je zo uit het papier kunt drukken. Ook hiermee kun je op je pagina een leuk accent toevoegen. Met oxide inkt heb ik de randen van dit frame een klein beetje gekleurd.

Deze pagina ga ik weer in mijn map met art journal pagina's doen. Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren om ook zelf aan de gang te gaan met deze leuke materialen.

Bedankt voor je bezoek hier aan het blog.

Groeten Hanny

1 opmerking: