Pagina's

woensdag 16 november 2022

Nothing Else

 Hallo bloglezers.



Vandaag laat ik jullie zien hoe ik deze art journal pagina gemaakt heb. Deze pagina zit in een zelf gemaakt albumpje met meer art journal pagina's. De andere pagina's in dit album zal ik later laten zien.


Met mod podge heb ik design papier en papier uit een boek opgeplakt. 


Om de kleuren van het design papier iets af te vlakken, heb ik er gesso over gesmeerd.


Toen de gesso opgedroogd was, heb ik er met een paletmes groene verf  over aangebracht.


Dit heb ik herhaald met gele inkt. Deze inkt heb ik met een penseel aangebracht.


Hier overheen is weer witte acrylverf gegaan.


Daarna heb ik met een Stabilo All potlood grillige lijnen getekend.
Dit potlood heeft veel pigmenten en je kunt er op veel ondergronden mee schrijven (o.a. ook op glas, metaal, plastic en porselein).
Als je het lastig vindt om grillige lijnen te tekenen, pak het potlood dan eens hoger vast.


Als de lijnen van het potlood nat gemaakt worden, vloeien de lijnen uit.


Ook hier ging weer wat gesso overheen.


Daarna ben ik met een watervaste zwarte stempelinkt aan het stempelen gegaan.


Met structuurpasta heb ik nog wat accenten aangebracht.


Hierna heb ik nog met de gele en zwarte inkt gespetterd. De kleuren op de foto's verschillen. Dit heeft te maken met het daglicht en lamplicht.


Op deze pagina zie je chipboard, ook wel greyboard genoemd. Dit chipboard heb ik gekleurd met een dikke zwarte stift. Dit gaat erg snel en eenvoudig.


De sticker op deze art journal pagina is ook van Dutch Doobadoo.


Het is heerlijk om op deze manier met verf, inkt, stempels en andere mixed media materialen bezig te zijn. Probeer het eens als je dit nog niet eerder gedaan hebt.

Fijne dag verder,

 groeten Hanny

1 opmerking: