Pagina's

zondag 6 maart 2022

Bright Side


Bezig zijn met art journalen is tijd hebben om te ontspannen. Gewoon beginnen zonder te weten welke kant het op zal gaan is een heerlijke ervaring. Een kloddertje hier, een spatje daar.


En daarbij ontstond deze art journal pagina. In dit blogbericht laat ik met foto's weer zien hoe deze pagina gemaakt is.


Nadat ik de art journal pagina's op maat gesneden heb, heb ik met mod podge papier uit een boek op de pagina geplakt. Ook al heb ik eerst het aquarelpapier tot 2 pagina's versneden, nu heb ik aan de achterkant weer een stukje washi tape geplakt om de pagina's naast elkaar te houden zodat patronen door kunnen lopen op beide pagina's. Doordat het eigenlijk 2 losse pagina's zijn, weet ik precies waar de pagina's stoppen. Ik had natuurlijk ook de pagina's nog niet door kunnen snijden maar in 1 geheel kunnen laten en op de helft een streepje kunnen zetten.


Hier overheen heb ik gesso aangebrcht.


De pagina met gesso heb ik globaal gekleurd met watercolor.  Maar daar ben ik vergeten een foto van te maken. Daarna heb ik een mask op het papier gelegd en met Distress oxide spray en Adirondack spray ben ik aan het sprayen gegaan. Hierbij leg ik mijn papier altijd in een doos zodat de spetters niet in het rond vliegen. Hierna heb ik vanaf de bovenrand van de pagina wat inkt en watercolors naar beneden laten lopen.


Dit is de spray die ik hiervoor gebruikt heb.


Dit is de Slimline mask (Mask Art Slimline Stripes art.nr. 470.784.078) die ik hierbij gebruikt heb. Beide delen van deze mask heb ik aan elkaar vast laten zitten toen ik de spray gebruikte. Toen de spray opgedroogd was, heb ik met een ruitjesmask (mask art wyber art.nr. 470.715.121) en structuurverf  nog een accent op de pagina gemaakt.




Op deze achtergrond heb ik met Distress Spray Stains gespetterd.


Met een scriptstempel en embossingpoeder heb ik het volgende subtiele roze accent op deze pagina's gemaakt. En omdat ik er nog een accent bij wilde hebben heb ik er een 3e mask bij gepakt. Met stempelinkt en embossingpoeder heb ik deze mask gebruikt.



De ruitjes heb ik met een inktense potlood meer kleur gegeven. Door hierna deze potloodstrepen nat te maken vloeit dit mooi uit (zie foto hieronder). Dit heb ik niet al te netjes gedaan.


Die kleine roze details zijn stempelafdrukken met roze embossingpoeder er overheen.


Omdat ik op dat moment nog niet tevreden was over de achtergrond heb ik er een mask met letters bij gepakt. Met stempelinkt heb ik deze mask verwerkt. Door de mask op het papier te laten liggen, kun je gemakkelijk de letters omlijnen.



Hierna heb ik nog wat Frantage over de pagina gestrooid. Dit zijn kleine witte korreltjes vermengd met wat gouden glitters. Door dit te verhitten smelten deze korreltjes en krijg je een mooi effect. Om te voorkomen dat ik deze Frantage van mijn bladzijde afblaas met een heattool, begin ik altijd met het verwarmen van de Frantage vanaf de onderkant van de pagina.


Hier zie je een close-up van de Frantage.  Ook ben ik nog met een goudverf aan het spetteren gegaan.


En met al die laagjes over elkaar heen was ik tevreden over de achtergrond van deze pagina.


Met wat papieren frames, wat plaatjes, een labelstempel afgedrukt op papier en op kurk, een stans van een takje en een stans met rondjes heb ik verder de pagina afgemaakt.


En zo ziet het eruit in mijn art journal. Ik vind het fijn om in een losbladige journal te werken omdat je dan geen andere pagina's hebt die je in de weg zitten bij het maken van de pagina's en omdat er dan ook geen verf/inkt op andere pagina's door kan lopen. Dit was voor vandaag mijn zeer uitgebreide blogbericht. Leuk dat je weer hier kwam kijken. Mocht je zelf nog creatief bezig gaan, geniet ervan!

Groeten Hanny

1 opmerking: