Pagina's

dinsdag 25 augustus 2020

Voetbal

In de collectie van Dutch Doobadoo zitten diverse mallen voor voetbalkaarten. Deze kwamen goed van pas want een mevrouw had me gevraagd of ik een voetbalkaartje wilde maken voor haar kleinzoon die 6 jaar wordt.


De mevrouw zei dat haar kleinzoon een Ajax fan is dus of ik dat erin kon verwerken. Nu heb ik niks met voetbal maar volgens mijn zoon is Google in zulke gevallen altijd je beste vriend.  De basis van de kaart is card art Voetbal die ik 2x op rood cardstock heb overgetekend. In die voor de achterkant heb ik een vouwlijn gerild op ca. 4,5 cm vanaf de bovenkant en de bovenste delen op elkaar geplakt. Daarna de cirkel op wit fluweelpapier en de vlakken op zwart cardstock. Met een witte en zwarte pen zijn de "stiksteekjes" gezet.

Card art Soccer ball 470.713.792

In het gras staan voetbalschoenen met de voetbal. Het logo van Ajax heb ik van internet geprint en uitgesneden. Het voetbaltenue heb ik aangepast aan de club, de sterretjes zijn het afval van de lantaarn die eind volgende week uitkomt.  In het midden pronkt de gouden beker en ook de leeftijd mocht niet ontbreken. Bovenaan zit zwart waxkoord gestrikt om een rood-wit geruit lint. De oma was zeer blij met de kaart en haar kleinzoon gelukkig ook.

2 opmerkingen: