Pagina's

vrijdag 14 augustus 2020

Faith

Hallo allemaal.

Vandaag wil ik jullie een art journal pagina laten zien die ik gemaakt heb met o.a. de materialen uit de mixed media collectie van Dutch Doobadoo van de maand juli.


Deze pagina is op A4 formaat. Dit vind ik een fijn formaat om op te werken. In dit blogbericht laat ik weer d.m.v. foto's zien hoe deze pagina tot stand gekomen is.


Om te voorkomen dat het aquarelpapier (250 grams) door alle nattigheid erg krom zou trekken, heb ik het papier met schilderstape op mijn craftsheet vastgeplakt. Eerlijk gezegd vind ik dit niet prettig werken, want ik draai graag mijn papier tijdens het bezig zijn. Ik moet toch maar eens met zo'n blok papier aan de gang gaan waarvan de randen van het papier rondom vastgeplakt zijn. Met 2 kleuren Daniel Smith aquarelverf heb ik een vlek gemaakt. In de nog natte verf heb ik druppels edenatureerde alcohol (96%) laten vallen. Je krijgt dan van die mooie kringen. 


Dit idee had ik bij Ilse Hoekstra gezien. 


De nog natte verf heb ik met een luchtpompje weg geblazen. Zo ontstaan die kleine sliertjes verf. Je kunt hiervoor ook een rietje gebruiken, maar het voordeel van een pompje is dat je je creatie van een afstandje kunt bekijken en er niet boven hangt om te blazen door het rietje waardoor je niets ziet. Hier nog een detailfoto.


Met bijpassende kleuren distress inkt, een blending tool en een mask  heb ik de mandala gemaakt.


Nadat ik dit gedaan heb, heb ik de distress inkt op de mandala laten zitten.


Ik heb hierna over de mask iets water over gesprayed en vervolgens met de mask een afdruk op het papier gemaakt. Dit geeft een mooi aquarel effect van de lijnen van de mask. 


Hierna heb ik de mask schoon gemaakt, op deze afdruk gelegd en met distress inkt enkele open delen van de mask nog eens aangezet. het maken van een afdruk met de mask heb ik op meerdere plaatsen langs de rand herhaald.


Met een mask en structuurpasta heb ik deze cijfers/letters op het papier gezet. Voorheen gebruikte ik hiervoor een metalen paletmes. Maar sinds kort heb ik de Nuvo media spatels cadeau gekregen en deze gebruikt.


Eerlijk gezegd vind ik de structuurpasta die met deze rubberen spatel van Nuvo aangebracht is een veel strakkere afdruk geven dan met het metalen paletmes. 


Dit had ik niet verwacht. Een goed cadeautje dus.



De quote is iets anders dan het origineel dat ik op internet tegenkwam. Deze quote heb ik met 2 verschillende stempel alfabetten gestempeld.


Bij dit cluster heb ik een aantal materialen gebruikt. De tekst "relax" is greyboard art uit een oudere collectie van Dutch Doobadoo. Net zoals ik bij de tandwielen gedaan heb, heb ik dit geverfd. De tandwielen zijn nog wel steeds verkrijgbaar.


Hier komt de tekst "have faith" vandaan. In dit geval heb ik het filmstripje er omheen laten zitten. Wil je een strakkere tekst, dan kun je dit deel er vanaf knippen.


Je ziet onder de tekst net nog een stukje stuc tape zitten.


En deze varens blijven ook altijd mooi om te gebruiken. Dit was de beschrijving van deze pagina.


Ik hoop dat ik je hiermee weer heb kunnen inspireren, of misschien wel heb kunnen uitdagen om ook eens met dit soort materialen aan de gang te gaan. En dank je wel Ilse Hoekstra voor je idee om de druppels alcohol in de verf te laten vallen. Dit geeft een bijzonder effect.

En o ja, Als je deze mask gebruikt, kijk dan even goed hoe je deze op het papier legt. laat je hierbij niet afleiden. Want voor je het weet leg je de mask verkeerd neer. Of hadden jullie dit nog niet ontdekt?

Leuk dat je weer hier kwam kijken. Tot een volgende keer.
Groeten, 

Hanny

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige art journaal pagina is dit.
    Een goede omschrijving , leuk om te lezen. Mooie kleuren .
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I am very happy today with my family. My name is rose  living in USA, My husband left me for a good 3 years now, and i love him so much, i have been looking for a way to get him back since then. i have tried many options but he did not come back, until i met a friend that darted me to Dr.love a spell caster, who helped me to bring back my husband after 2 weeks. Me and my husband are living happily together today, That man is great, you can contact him via email drlovetemple@gmail com Now i will advice any serious persons that found themselves in this kind of problem to contact him now a fast solution without stress.. He always hello, now i call him my father.contact him now he is always online email drlovetemple@gmail com him whatspp number +2347010538590

    BeantwoordenVerwijderen