Pagina's

maandag 6 juni 2022

Mixed Media Kaarten

 Hallo allemaal.

Al eerder heb ik hier kaarten laten zien die gemaakt zijn met de gelli plate in combinatie met alcohol inkt. Maar omdat dit zo leuk is om te maken, laat ik vandaag nog meer kaarten zien. Denk er aan om goed te ventileren als je met de alcoholinkt aan de gang gaat!

Het is geen moeilijke techniek en eigenlijk zijn de resultaat iedere keer weer verrassend geslaagd vind ik. Dit gaat een blogbericht worden met erg veel foto's.



Voor deze kaarten heb ik een ronde gelli plate gebruikt. Op de gelli plate heb ik alcoholinkt gedruppeld en deze inkt met een brayer uitgerold. Om gemakkelijk een afdruk te kunnen maken, heb ik de gelli plate op een acryl blok gedaan.


Toen deze laag inkt droog was, heb ik een mask op de gelli plate gelegd en hier meerdere kleuren inkt overheen gedruppeld. Ook dit heb ik weer laten drogen. Je kunt het drogen versnellen door met een luchtpompje de inkt droog te blazen, of door een handventilator te gebruiken. Ook met een hoeveelheid geduld droogt het goed. Maar ik wil altijd snel verder gaan.


Dit is de mask die ik voor deze kaarten gebruikt heb. Zoals je op de foto kunt zien komt hierbij
je mask erg onder de inkt te zitten. Met gedenatureerde alcohol krijg je je mask weer schoon.


Als de inkt droog is kun je de mask van de gelli plate halen.


Hier overheen heb ik een dun laagje witte acrylverf uitgerold met een brayer. 



Daarna kun je op de kaart je afdruk maken. Op de foto's hieronder zie je een aantal van die afdrukken.




Op deze kaart zie je wat vlekken. Deze vlekken ontstaan door wat gedenatureerde alcohol
op de gelli plate te laten vallen.



Afhankelijk van de kleuren en hoeveelheid alcoholinkt krijg je diverse achtergronden.


En daar kun je dan vervolgens van alles mee gaan doen. De tekst 'happy birthday' staat op vellum geschreven.Door wat lijm onder de zwarte letters te doen, kun je het vellum prima opplakken.


Het is ook mooi om de randen van je kaart met distress inkt wat bij te kleuren. Het slingertje is gemaakt met een touwtje dat losjes opgeplakt is.


Je kunt je achtergrond ook combineren met distress inkt en een 2e mask.





De afdruk met de gelli plate vind ik al mooi genoeg. Om de kaart verder af te maken heb je eigenlijk nog maar heel weinig nodig. Ik ben weer heerlijk creatief bezig geweest en heb ook nog een aantal achtergronden liggen om verder tot kaarten te verwerken.

Leuk dat je weer hier kwam kijken. Tot een volgende keer.

Groeten Hanny

2 opmerkingen: