Pagina's

zondag 30 april 2017

Schip Ahoy!

Hallo allemaal,

Schip ahoy, vandaag deze mdf creatie van mij,


Dit vind ik zo`n leuk mdf project om te maken, helemaal mijn ding. Lekker alles wat mee de zee te maken heeft kan je er op kwijt. Zo heb ik het eerst de mdf saillboat  460.440.380 in de witte gesso gezet zodat het papier de kleur blijft behouden, Daarna heb ik alle onderdelen  voorzien van designpapier. Dit gaat heel makkelijk door het mdf onderdeel van lijm te voorzien en op het designpapier te leggen. Daarna kan je zo langs de randjes snijden. Met een schuurblokje kan je de randjes nog netjes afwerken.

460.440.380 MDF Sailboat set

 Toen alles van papier voorzien was heb ik het in elkaar gezet. Let even op. Als je de onderdelen van designpapier voorziet, beplak dan NIET het randje dat je in de openingen van de bodem moet schuiven. Anders past het niet zo goed. Toen het allemaal in elkaar gezet was ben ik het gaan versieren met diverse stansjes, vissersnet, schelpjes ( van het strand van Scheveningen), een klein glazen flesje met een briefje erin en nog wat pareltjes. De randjes heb ik nog voorzien van wat witte crackle paint en de staart van de walvis heeft een laagje glitter gekregen.

870.002.010 Gesso Wit 250 ml

Deze creatie staat mooi te pronken in mijn hobbykamer, en ik kan niet wachten totdat het weer strandweer is en we daar weer lekker kunnen rondstruinen.

3 opmerkingen: