Pagina's

zaterdag 27 september 2014

Winter Wonderland

Hallo allemaal,
Wat leuk dat je hier weer komt kijken. Vandaag wil ik jullie deze Card Art Arreslee  470.713.506 laten zien. Het is zo'n leuk model en een keer wat anders dan een vierkante of rechthoekige kaart. 


Ik heb de mal eerst op wit Bazill papier gelegd en omgetrokken. Misschien een handige tip: leg de mal op de achterkant van het papier. Zo zie je geen potloodrandjes nadat je de mal uitgeknipt hebt. Na het uitknippen heb ik de vouwranden gerild. Dit doe ik met een rilpen en een lineaal. Zo wordt het vouwen van de randen wat mooier en makkelijker.

Dutch Card Art - Sleigh  Dutch Mask Art A5 - Screen of Stars

In de mal zit ook een gedeelte voor het designpapier. Ik heb het Joy Fabric papier (kleur grijs) gebruikt. De Dutch Mask Art Screen of stars 470.715.031   heb ik eerst op de achterkant van het papier gelegd, omgetrokken en uitgeknipt. Daarna heb ik het ge-embost met de stansmachine. Hierdoor komen de sterretjes en stippeltjes er bovenop te liggen. Deze heb ik lichtjes geschuurd met een schuurblok. De stippellijntjes en sterretjes worden dan wit.


De randen van de arreslee heb ik eerst op de Versamark gedrukt en daarna blauwe fran-tage erover gestrooid. Dit heb ik weer verhit met de heattool. Zo krijg je een mooie glitterrand.   Ken je de polaroid foto's van vroeger nog? Bij Dutch Doobadoo hebben we nu ook de Card Art Polaroid mallen 470.715.310. Zo leuk zijn ze! Net als bij de polaroid foto's kun je wat bijschrijven onder de foto. Ik heb dat nu niet gedaan door het beentje van de Magnolia.  

Dutch Card Art - Polaroid 4delig  Laser Paper Art - A5 - wit - Fern

Eerst heb ik de gehele polaroid (zonder venster) overgenomen op wit Bazill papier en daarna uit het designpapier van Noor! Design. En daar heb ik het venster wel uitgeknipt. Beide polaroids daarna op elkaar geplakt. De Magnolia heb ik ingekleurd met Sennelier en uitgeknipt. Deze heb ik met 3d foam blokje op de polaroid geplakt zodat ze iets naar voren komt. De randen heb ik wit gemaakt met gesso.  Aan de linkerkant heb ik 2 Dutch Paper Art Varens 472.948.012 geplakt. Het zijn varens, maar vind het ook wel op kleine kerstboompjes lijken ;) Achter de polaroid heb ik nog de ijskristallenrand van Noor! Design geplakt.


De Noor! Design Bingostempel XMAS heb ik gestempeld op een Noor! Design label. Links op de arreslee heb ik nog een Noor! Design ijskristal bewerkt met versamark, fran-tage erover gestrooid en verhit met de heattool. Bovenop deze ijskristal heb ik de Dutch Doobadoo Paper Art Snowflake 472.948.003 geplakt. Dit zijn echt hele fijne sneeuwvlokken en zitten in diverse maten en soorten op een a5 vel. Zo handig (gewoon uitknippen en eventueel een kleurtje geven), fijntjes en mooi en ideaal nu voor de kerstkaarten. In het midden heb ik nog een bloemetje erop geplakt.

Laser Paper Art - A5 - wit - Snowflakes

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en jullie hiermee heb kunnen inspireren. Is er iets niet duidelijk? Vraag het me maar! Uiteraard ben ik heel benieuwd naar jullie creaties met de arreslee. Laten jullie ze zien in onze Facebook Groep?

Dan wens ik jullie nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,
Monique

3 opmerkingen:

  1. wauw wat mooi, weer een mooie mal op mijn verlanglijstje
    groetjes
    henneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, wat mooi, weer een mooie mal op mijn verlanglijstje
    groetjes
    henneke

    BeantwoordenVerwijderen