Pagina's

donderdag 25 september 2014

Shape Art Bloem Tutorial

Hallo allemaal,
De wintertijd komt er weer aan, al mag het voor mij nog wel even wachten, maar ik heb er alvast een mandje voor gemaakt die ik iemand kado ga doen die altijd in de winter last heeft van koude voeten haha...Dit mandje heb ik gemaakt met de Shape Art mal - de bloem.


Ik ga jullie dit stap voor stap uitleggen:


Leg de mask op je cardstock en teken er met een potlood omheen. Teken ook even die "streepjes" waarmee de mal aan elkaar zit. Hier heb je dan een richtlijn van om de volgende stap te maken.

De volgende stap is als volgt: 

Hier zie je onder de mal nog de richtlijn die ik op het cardstock heb getekend. Je schuift nu de mal op tot het volgende booje. Leg de "streepjes" in de richtlijn. Zo weet je dat het recht word. Teken nu weer om de mal heen.


Nu ga je hem rillen op de plaats waar ik de rode lijntjes heb getekend. Dus je legt je liniaal in de hoekjes en gaat er met een rilpen doorheen. De zwarte lijnen zijn knip/snij lijnen.

LET EVEN OP DAT JE  1 BOOGJE RECHT AFKNIPT.


 Als je dit allemaal gedaan hebt zit je cardstock er nu zo uit.



Nu kun je het "mandje" in elkaar plakken. Dit kun je doen door het afgeknipte boogje aan de binnenkant te doen en er de andere boogjes op te plakken. Precies met de puntjes tegen elkaar aan zoals op de foto hierboven.


Dan ziet je mandje er zo uit. Er ontbreekt alleen nog een handvat. Dit heb ik gemaakt door een strookje cardstock te snijden en aan het mandje te plakken. Hier ben ik helaas een foto van vergeten te maken. Nu kun je het mandje versieren. Dit heb ik er van gemaakt:


Het handvat heb ik met kant bekleed. En daar heb ik met een stukje juttetouw een label van Doobadoo aan gemaakt. Deze heeft een witte tekst waar op staat: All you need is tea & warm socks... Dus heel toepasselijk voor diegene die het mandje krijgt...want die heeft echt in de winter warme sokken nodig.


De sokken heb ik dan ook in het mandje gedaan samen met wat thee zakjes. Het design papier is van Noor! Design. Dit kun je mooi op maat krijgen door de Shape Art mal nogmaals uit te tekenen maar dan op het design papier en een maatje kleiner dan waar je het mandje mee gemaakt hebt. Zo past het leuk op het mandje.


Waar ik het handvat had geplakt heb ik een cirkeltje met een ijskristal stansje geplakt. In het midden nog een grote parel. Bovenlangs heb ik nog een sierrandje gedaan wat ik gemaakt heb met een randstans van Noor! Design.


Ik heb het mandje zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant beplakt met design papier. Zo heeft de ontvangster straks een mooi mandje over als de sokken en de thee er uit zijn.

Shape Art - Flower  Dutch Label Art - Xmas (white)

Nou..dat was een heel verhaal. Ik hoop dat het duidelijk is zo. Mocht je toch nog iets willen weten dan mag je me altijd mailen  hobbyjanet@hotmail.com

Dan rest mij nog je een leuke dag verder te wensen en graag tot de volgende x !!


En dit zijn de materialen die ik heb gebruikt: 

                                 

             

5 opmerkingen: