Pagina's

dinsdag 23 augustus 2022

Hoera

 Hallo allemaal.

Dan is dit een geschikte kaart om te versturen. Bij het maken van deze kaart heb ik de juli collectie van Dutch Doobadoo gebruikt. 


De twee masks die je linksbovenaan op deze foto ziet staan, heb ik gebruikt bij het maken van een kaart.


In dit blogbericht laat ik m.b.v. foto's weer zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Met een stempel, witte stempelinkt en wit embossingpoeder (dat ik verhit heb) heb ik eerst stempelafdrukken op aquarelpapier gemaakt. Hierna heb ik mijn Inktense watercolors gebruikt om de achtergrond te kleuren. Daar waar het embossingpoeder zit, hecht de verf zich niet.
Het voordeel van deze Inktense watercolors is dat als deze verf eenmaal opgedroogd is, deze verf watervast wordt. Kleuren mengen zich dan niet meer onderling, maar komen over een vorige laag  heen te liggen. Hiermee kun je erg leuk spelen door deels de kleuren wel in elkaar over te laten lopen en deels dit niet te doen. 


Met het grunge pattern mask heb ik hier en daar stippen op de kaart gemaakt. Hierbij heb ik een oranje/gele stempelinkt gebruikt en hier deels overheen roze embossingpoeder gestrooid en dit poeder daarna verhit. 




Daarna heb ik met Distress Oxide inkt nog een accent op de kaart gemaakt. Hierbij heb ik ook een nieuwe mask gebruikt. 



Over deze bruine lijnen heb ik wat zitten doodelen.


Ook de randen van de kaart heb ik met deze Distress Oxide iets kleur gegeven.
Uit mijn bak met embellishment resten vond ik het een en ander dat ik op deze kaart gebruiken kon. Het praatwolkje heb ik al een keer in een eerder blogbericht laten zien. Nu kon ik het gebruiken.


En toen dacht ik dat ik klaar was, maar miste eerlijk gezegd nog wat. Dat was de tekst hoera. Nu vind ik de kaart af. Mocht ik een keer een kaart vrij laat op de post doen voor een verjaardag, dan is deze kaart met de slak wellicht erg toepasselijk.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Tot een volgende keer.

Groeten Hanny

1 opmerking: