Pagina's

dinsdag 10 december 2019

Waiting for Santa

Hallo allemaal, 

vandaag Plony weer op het Dutch Doobadoo blog met een kaartje. 


Ik heb de Dutch Box Art Pop up box 470.713.059 gebruikt om mijn kaartje te maken met de kerstman in de hoofdrol. Met deze mal maak je een basis, je rilt de lijnen en waar de mal los van elkaar zit knip je de kaart in. Vervolgens teken je de driehoeken en 1 vierkant op designpapier af en knipt of snijdt ook dat uit. 


Plak het designpapier op je kaart en vouw je kaart. Je zult zien dat er 1 van de losse flappen terug schuift onder je kaartje vandaan. Je kunt dit vastplakken maar dan kun je hem niet meer versturen. Ik heb er voor gekozen om een piepklein magneetje met een stukje dubbelzijdig tape op de onderste flap (die zonder designpapier) te plakken en het 2e magneetje onderop de bovenste flap...de bodem van de kaart dus als je er tegenaan kijkt. Deze magneetjes houden de bodem netjes op elkaar en je kunt je kaart ook heel eenvoudig weer los maken om plat te vouwen en te versturen.


Ik heb het plaatje met de kerstman zo gemaakt dat deze ook plat gevouwen kan worden. Dit deed ik door 2 rondjes te gebruiken zoals je bij een easelcard doet....alleen heb ik de "bodem" naar achter gevouwen. Nu staat het rondje dus aan de voorkant en daar tegenaan plakte ik mijn plaatje. De kerstman staat zo mooi centraal en daar omheen heb ik dus de kaart wat aangekleed. Parel-ijspegelrandje langs de schuine kant, een bloementoef vooraan op de bodem. Eigenlijk kun je kwijt wat je leuk vindt, ruimte genoeg.


Ik hoop dat ik weer duidelijk genoeg ben geweest in mijn uitleg en anders is er altijd wel ergens ruimte om vragen te stellen.

Fijne dag allemaal.

4 opmerkingen:

  1. Wat een uitleg heb je er bij geschreven , maar snap het wel denk ik, dus met malletje zal het wel duidelijker worden. Ben zo blij dat jij ook voorbeelden maakt met deze mallen want die vallen goed in de smaak.Ook deze kaart is weer prachtig ,jammer dat je dat in de winkel niet voor je kan halen dus eerst maar bij jullie kijken voor een voorbeeld en dan kopen .
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vindt de voorbeelden van de andere ook mooi hoor.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart en duidelijke uitleg! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen