Pagina's

maandag 17 maart 2014

Home Sweet Home

Hallo allemaal,

Het MDF drieluik is zo leuk om te pimpen. Ik heb er al vele voorbij zien komen en allemaal anders.


460.440.010

Vandaag wil ik jullie laten zien, hoe ik te werk ben gegaan.
Ik ben begonnen met het bekleden van het MDF. 


Daarna heb ik met de Dutch Doobadoo Mask Brick op alle luikjes een muurtje gemetseld.
Ik heb hiervoor modelleerpasta gebruikt, waar ik een heel klein beetje bruine acrylverf door heb gedaan. Niet helemaal gemengd, maar een beetje. Het kleurverschil maakt het juist echt.


Daarna heb ik met de Dutch Doobadoo Mask Brick op alle luikjes een muurtje gemetseld.
Ik heb hiervoor modelleerpasta gebruikt, waar ik een heel klein beetje bruine acrylverf door heb gedaan. Niet helemaal gemengd, maar een beetje. Het kleurverschil maakt het juist echt.


Terwijl dit lag te drogen, heb ik het raampje gemaakt. Het is een Noor! Design stans.


Deze heb ik 3 keer uit Kraft gestanst. Twee direct op elkaar geplakt. Toen met een kantje een gordijntje gemaakt. (zie foto) en dit erop geplakt met dubbelzijdig tape. Daarna het derde raampje erop geplakt. Die dikte wilde ik hebben om het raampje wat naar voren te laten komen.
Onder het raampje heb ik een soort vensterbankje gemaakt door een cirkel op de juiste maat te knippen en dat met lijmpistool erondergeplakt. De bloempotten zijn stukjes ribbelkarton opgerold en daar een klein randje ribbelkarton opgeplakt. In de potten silicone kit gedaan en daar de bloemen ingestoken.


Achter het raampje een plaatje geplakt, anders kijk je direct weer tegen je gemetselde muurtje aan.
Langs het raam een parelkettinkje en een lintje dat blaadjes heeft.
Alles bewerkt met gesso om het allemaal in dezelfde stijl en tint te krijgen. Dit dekt niet totaal maar hoeft ook niet. Eronder een kantje als versiering en een slotje met sleutel ernaast.
Het vogelkooitje op de vensterbank is een charm die ook met gesso is bewerkt.


Op de linkerkant een uithangbord geplakt en weer een stukje lint met wat bloemen.
De letters zijn plakletters die ik zwart heb gemaakt. Maar je kunt de zijkanten natuurlijk ook naar eigen smaak versieren.


Op de rechterkant een lantaarnpaal en hekje met ook lint. En natuurlijk de letters om de spreuk af te maken.
Als laatste heb ik de paneeltjes met een kantje aan elkaar geknoopt.
Ik hoop dat ik jullie enthousiast gemaakt heb om er zelf ook mee aan de slag te gaan.

4 opmerkingen:

  1. wow!! it's a dream.....bellissimo!
    ciao!
    francesca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh wat ziet dit er prachtig uit!

    Heb even de tijd genomen om alles te bewonderen....

    Groetjes, Natas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw dit is echt super mooi gemaakt zeg!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen