Pagina's

donderdag 14 oktober 2021

My comfort Zone


Ook vandaag laat ik jullie weer een art journal pagina zien op slimline formaat. Het wordt tijd om voor al die gemaakte pagina's op slimline formaat eens een album te gaan maken waar ik ze in kan doen. Het werken op dit formaat is erg prettig.


Dit is de pagina die ik gemaakt hebt. En jawel, die cirkels heb ik al vaker gebruikt, maar deze cirkel zat nog in mijn restenbakje en paste er qua kleur zo mooi bij. Zonde om dan niet te gebruiken.


Op aquarelpapier heb ik de mandala met structuurpasta gemaakt. 


Deze mandala heb ik aan de lucht laten drogen. Toen de structuurpasta goed droog was heb ik van Derwent de graphitint watercolors genomen en met een blending tool deze verf aangebracht. Hierbij heb ik de kleuren op het papier gemengd.



Omdat ik de achtergrond te saai vond heb ik met Distress Resist Spray gespetterd. Op de foto is het helaas niet goed te zien, maar er ontstaan dan transparante iets glimmende spatten. Het effect hiervan is mooi. Zou ik met water gespat hebben, dan zou op die plaats de kleur van de kaart juist lichter geworden zijn.


Helaas in close-up is de glans ook niet goed te zien.


Met diverse materialen heb ik een cluster op mijn kaart gemaakt. Hierbij heb ik de al eerder geverfde cirkel gebruikt. Dat bericht kun je HIER terug lezen. Een stempelafdruk, een stukje verbandgaas, een stukje van een doos waarvan ik de toplaag afgescheurd heb, hierna dit karton met gesso bewerkt hebt en daarna met de graphitint watercolor gekleurd heb. 


Het tekst stickertje komt weer uit de bij mij favoriete stickerset vandaan.


In eerste instantie had ik de watercolor background stans van Elizabeth Craft Designs niet gebruikt bij deze pagina, maar ik vond de pagina nog wat te kaal. 


En dan is deze stans een ideale stans om te gebruiken.


En deze art journal pagina is weer af. Leuk dat je weer hier kwam kijken. Fijne dag verder en tot een volgende keer.

Groeten Hanny

1 opmerking: