Pagina's

woensdag 27 oktober 2021

Curious


In de zomervakantie als we gaan kamperen gaan er bij mij altijd hobbyspullen mee. Ik vind het heerlijk om op een regenachtige dag in de voortent creatief bezig te zijn met het getik van de regen op het tentdoek. Of gewoon 's morgens vroeg, als het nog helemaal stil is op de camping even in de voortent een uurtje aan te rommelen en er wat uit mijn handen te laten komen. En dat heb ik deze zomervakantie ook weer gedaan. estijds heb ik deze art journal pagina op A4 formaat gemaakt.


In dit blogbericht laat ik jullie weer zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Met een paletmes heb ik op een vel aquarelpapier de acrylverf uitgesmeerd. Tijdens een vakantie neem ik meestal kleine tubes verf mee. Thuis pak ik vaak de Amsterdam acrylverf. Maar dit is ook mooie verf, zou ik vaker moeten gebruiken.


Toen de verf droog was heb ik met diverse masks, een blending tool en een watervaste stempelinkt deze accenten op het papier gemaakt. 

  

Hierbij gebruik ik een watervaste stempelinkt zodat in latere lagen de inkt niet gaat doorlopen.


Met watercolors heb ik de achtergrond meer kleur gegeven.


Hierna ben ik aan het stempelen gegaan. Sommige stempelafdrukken heb ik met embossinginkt bewerkt.


 Ik stempel altijd mijn pagina vol zoals ik het op dat moment mooi vind. 


Ik maak me dan niet druk over het feit dat er wellicht in een later stadium iets overheen geplakt wordt.


Met Frantage en Coliro Pearlcolors heb ik de achtergrond nog wat accenten gegeven. De Coliro Pearlcolors zijn enorm intens van kleur. Ook met spatten krijg je mooie gouden spetters op je pagina.


De Frantage embossing enamels bevat stukjes van verschillende grootte (zie foto). In dit witte poeder zitten ook gouden glitters verwerkt.



De cirkels op deze pagina had ik al een tijdje eerder met watercolors geschilderd. Een leuk klein project om tussendoor een keer te maken.


Over deze verf heen heb ik gestempeld en ook weer hier en daar embossingpoeder gebruikt. Ook zie je de Frantage op deze cirkels terug.


Verder zie je op deze pagina nog het chipboard Baroque van Dutch Doobadoo. Dit is gekleurd met oxide inkt.

   

Het stickervel met teksten is ideaal om te gebruiken, net zoals de losse sticker letters.

   

En het Paper Art Stuc Tape en de Doodle frames heb ik ook deze keer weer gebruikt. Het design papier dat ik bij deze pagina gebruikt heb, is minimaal. 


Wat ingekleurde stempels maken de pagina af. Wat ik me trouwens afvraag nu ik dit blogbericht weer aan het maken ben. Zijn er mensen die wat met deze uitleg in de blogberichten doen? Inspireer ik anderen met mijn uitleg? Het kost iedere keer best wat tijd om deze blogberichten te maken. Het feit dat ik nu een blogbericht aan het maken ben van een art journal pagina die ik in de zomervakantie al gemaakt heb, zegt genoeg. Ik vind het leuker om dingen te maken dan de blogberichten hierover te maken.

Dit was mijn bijdrage voor vandaag. Leuk dat je weer hier kwam kijken.

Groeten Hanny

1 opmerking:

  1. Wat een prachtig geheel en dit als resultaat op een wit velletje .Lees altijd wel de stappenplan ,vind het leuk om te zien hoe het tot stand is gebracht.
    Kan me voorstellen dat het wel eens lastig is dat je aldoor een foto moet maken terwijl je lekker bezig ben.Wil dit ook wel eens doen maar vergeet het vaak.
    Fijne dag , mooi weer.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen