Pagina's

vrijdag 17 juli 2020

Reasons

Hallo creatievelingen.

Dit gaat een blogbericht worden met veel foto's.


In dit blogbericht wil ik jullie in stappen laten zien hoe ik deze art journal pagina gemaakt heb.


Omdat ik een pagina wilde maken op craft papier wat eigenlijk niet geschikt is voor veel nattigheid heb ik eerst een laag transparante structuurpasta als ondergrond aangebracht.



Hierna heb ik met mod podge allerlei soorten papier  en washi tape op het blad geplakt. Ook heb ik een stukje kant en stukjes van een doos op het papier geplakt. Verder kun je een envelop herkennen en ook een stuk verpakking van tickets.


Om er een beetje een eenheid van te maken heb ik hier en daar wat gesso overheen gesmeerd.


Vervolgens heb ik accenten aangebracht m.b.v. een mask en structuurpasta.



Dit ben ik een kleur gaan geven met inkt.


Daar de natte inkt met water te sprayen, loopt het mooi uit.



Aan de crackle mousse heb ik wat inkt toegevoegd zodat de kleur meer past bij de rest van de pagina.



Op de onderste foto kun je zien dat de Cadence Dora finger wax een mooi effect geeft. Deze finger wax heb ik ook op het kant gebruikt.


Met een bruin Stabilo All potlood heb ik hier en daar langs de randen van het papier wat accenten aangebracht.



Ook op het kant heb ik finger wax gedaan (zie onderste foto). Op de achtergrond heb ik weer gestempeld.


De sticker tekststrookjes van Dutch Doobadoo komen ook nu weer van pas.




In de envelop heb ik een label geschoven.


 En zo is deze pagina tot stand gekomen. Wat is het blauw en bruin toch een mooie combinatie om te gebruiken.

Tot ziens weer.

Groeten Hanny

1 opmerking: