Pagina's

zondag 5 juli 2020

Enjoy

Hallo allemaal.

Een nieuwe dag. Een dag waarop ik weer genoten heb van het creatief bezig zijn. En dat wil ik delen met jullie. Soms ontdek je in je eigen kasten ontzettend leuke dingen. Zo ontdekte ik een potje maskeer vloeistof in een van mijn laatjes. Met maskeer vloeistof teken je op papier. Je laat dit drogen en bewerkt de achtergrond. Als je pagina klaar is, haal je de maskeer vloeistof weer weg. Daaronder is geen kleur geweest, dus dat deel is wilt gebleven.


Deze art journal pagina heb ik gemaakt met die maskeervloeistof, pigmentpoeders, distress inkt en een ecoline brush pen. In dit blogbericht laat ik je m.b.v. stap voor stap foto's weer zien hoe ik dit gemaakt heb.


Nadat ik de maskeervloeistof in een penhouder gedaan heb zodat ik ermee kon tekenen, heb ik ermee op aquarelpapier getekend.


Daarna heb ik mijn blad op een rubberen mat gelegd en met een embossingpen patroontjes in het papier getekend. Het idee was leuk, maar met zo'n drukke achtergrond was dit na afloop nog maar nauwelijks te zien. Ik had deze stap dus weg kunnen laten.


Hierna heb ik het papier gekleurd met pigmentpoeders. Ik heb hiervoor wat poeder op mijn papier gestrooid en dit met een sprayflesje dat gevuld is met water iets nat gespoten. De poeders lopen dan mooi uit.


Op de witte vlakken heb ik met distress inkt de nieuwe mask aangebracht. Deze masks kunnen handig opgeborgen worden in een 2 rings of 4 rings multomap. Ideaal. Op mijn pagina heb ik hier en daar met een ecoline brush pen de kleuren iets feller aangezet. Door dit te mengen met water., vloeit de ecoline mooi uit.


Nu zie ik dat ik de gele ecoline brush pen niet op de foto heb gezet.


Nadat alles droog was, heb ik de maskeervloeistof verwijderd.


Je rolt dit zo van het papier af, het lijkt wel op elastiek.





Met watervaste bruine stempelinkt heb ik op de pagina gestempeld.


Hiervoor heb ik de Noor! clearstamps Streetwear gebruikt.


De klok en het tekststrookje 'every day is a fresh start' komen van het nieuwe stickervel.


Het halve tandwiel boven de sticker van de klok heb ik van het chipboard afgehaald. Met distress inkt heb ik dit gekleurd.

  


Ten slotte heb ik langs de randen nog een accent met verf aangebracht. De pagina op een bruin papier geplakt. En de pagina was klaar.

Dit was mijn blogbericht voor vandaag. Mochten jullie ook creatief gaan zijn, enjoy!

Groeten Hanny

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi en wat een leuk spul is dat hé, die maskeervloeistof. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I am very happy today with my family. My name is rose  living in USA, My husband left me for a good 3 years now, and i love him so much, i have been looking for a way to get him back since then. i have tried many options but he did not come back, until i met a friend that darted me to Dr.love a spell caster, who helped me to bring back my husband after 2 weeks. Me and my husband are living happily together today, That man is great, you can contact him via email drlovetemple@gmail com Now i will advice any serious persons that found themselves in this kind of problem to contact him now a fast solution without stress.. He always hello, now i call him my father.contact him now he is always online email drlovetemple@gmail com him whatspp number +2347010538590

    BeantwoordenVerwijderen