Pagina's

maandag 12 februari 2018

Congratulations

Hallo allemaal.

Vandaag wil ik jullie aan de hand van foto's laten zien hoe ik deze kaart gemaakt heb. Ik heb hiervoor een art foamie van Dutch Doobadoo gebruikt, Versamark, embossingpoeder, distress stains, acrylverf, glitters, de DDBD lijm, foam tape en aquarelpapier (220 grams) gebruikt.


Voor deze kaart heb ik de Dutch Foam Stamp Numbers 75x96mm art. nr. 494.902.002 gebruikt.


De Art foamie heb ik ingesmeerd met Versamark.


Versamark is een kleurloze stempelinkt. Als je over deze inkt embossingpoeder strooit en dit poeder verhit,dan zal op deze plaats een inkt op waterbasis niet gaan hechten.


Hierna heb ik het aquarelpapier nat gemaakt, en met distress stains gekleurd. Hierbij heb ik 3 kleuren gebruikt. Deze kleuren heb ik nauwelijks gemengd.



Met een billendoekje heb ik de cijfers schoon gepoetst. Hierbij moet je natuurlijk wel opletten dat je niet te enthousiast bent en hierdoor de inkt naast de cijfers ook weer verwijderd.


Als ik een kaart maak met een inkt op waterbasis, fixeer ik dit altijd.


De randen van het aquarelpapier heb ik met goudverf ingesmeerd. In de nog natte verf heb ik wat goudglitters gestrooid. Hiervan is op de foto weinig te zien. Hierna heb ik met de goudverf nog wat spetters op de kaart gemaakt.

Ik heb een erg leuke verrassingsdoos vol met stansjes die ooit overgebleven zijn van projecten. In deze doos vond ik de spullen die ik op de kaart gebruikt heb. Een aantal van deze spullen heb ik met 3D tape opgeplakt. Verder heb ik voor deze kaart de DDBD lijm gebruikt (art.nr. 870.001.001).
Ideaal in gebruik vanwege het dunne doseertuitje.


Het oranje hart is imitatie leer van Dutch Doobadoo (Dutch Fabric Art Imitation Leather A5 orange art.nr. 456.070.024). Doordat er een laagje foam onder dit imitatieleer zit, komt het hart automatisch wat hoger te liggen.


Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg is zodat je ook zelf met deze materialen aan de gang kunt gaan.

Groeten Hanny

1 opmerking: