Pagina's

zaterdag 18 februari 2017

At the Sea


Laatst hadden we de  Grote Dutch Doobadoo dag bij Noor & Zo. Wat een gezelligheid was dat weer en wat zijn er mooie projecten gemaakt!

Bij mij en Antoinet mochten de workshoppers weer kliederen... We zijn deze keer aan de slag gegaan met het Ducth Dooabdoo mdf Stuurwiel.



We zijn begonnen met het stuurwiel in de zwarte gesso te zetten. Daarna hebben we er Crackle Paint over heen gesmeerd. Door dat de zwarte gesso er onder zit krijg je een prachtig crackle effect.

870.002.090 Gesso Zwart 250 ml   

De Crackle paint heeft ongeveer 15 minuten nodig om het gave effect te zien. Je moet dit echt aan de lucht laten drogen en niet met de heat tool er op.


Dan kunnen we beginnen met versieren van het stuurwiel met schelpen, knopen en steentjes.


Ik heb ook nog wat structuurpasta aangebracht ook dat kun je heel goed combineren.

 870.000.000 Dutch Doobadoo Structuurpasta 250 ml   470.715.100 Mask Art A5 Bubbles 2

Ik heb gekozen voor het Mask Bubbles, vond dat er leuk bij passen.


Hier zie je de Crackle nog even goed. Wat ziet dat er gaaf uit he?

   
Als de schelpen enzo er op geplakt zijn zetten we ook deze nog even in de witte gesso. Als deze gedroogd zijn en dat gaat vaak snel. Dan gaan we het stuurwiel sprayen.

460.440.140 MDF Art  Stuurwiel

We hebben deze gave spray van Lindy's Stampgang gebruikt. In het flesje zit poeder waar je wat water aan toe voegt. Het geeft een mooi blauwe groene tint.


Omdat ik het zo'n leuk project vond heb ik nog een voorbeeld gemaakt. 


Bijna helemaal op dezelfde manier. Maar we wilde deze keer ook laten zien dat je met acryl verf ook je eigen sprays kunt maken.


Je maakt je eigen spray's door een beetje acryl verf in een spuitflesje te doen. Hier voeg je wat metallic verf in het zilver bij. Goed schudden en sprayen maar! Je krijgt dan weer een heel ander maar ook leuk effect!


En je kunt elke kleur er voor gebruiken die je maar wilt!  Lijkt het jou leuk om ook eens met de techniek aan de slag te gaan? Dan geef ik vrijdag 31 maart een Mixed Media workshop. We gaan een ander leuk project maken met deze techniek en nog een Mixed Media project met PanPastel.

Afbeeldingsresultaat voor noor zo reserveer hier

Wie weet zie ik je dan, dat zou super gezellig zijn!

Ik wens jullie allemaal een super leuke dag en tot volgende week.




1 opmerking: