Pagina's

woensdag 9 november 2016

Merry Christmas

Hallo allemaal,

Zijn jullie al bezig met het maken van de kerstkaarten? Ik nog niet echt, maar heb er al wel een paar klaar. Meestal wordt het toch extra stressen aan het eind van het jaar. Elk jaar neem ik me voor om op tijd te beginnen., maar komt het er toch niet van. 

Deze kaart heb ik in ieder geval al klaar. 


Voor de basis heb ik de Card Art Huisjes gebruikt. De mal heb ik op wit cardstock gelegd, overgenomen en uitgeknipt/gesneden. 
Dutch Card Art Huisjes
470.713.311


Daarna heb ik de mal op het designpapier gelegd. En ook weer overgenomen en uitgeknipt. 


En dan komt het leukste: het versieren. Ik vond het het wel een leuk effect om aan beide buitenzijdes een randmal te plakken. Deze is van Noor! Design. Het plaatje komt van het designapier. Om het plaatje mooier uit te laten komen, heb ik er een stukje ribbelkarton achter geplakt. Hierbij heb ik de randjes wat wit gemaakt met de Dutch Doobadoo witte gesso. 

Dutch Paper Art Winter
472.948.034

Een kerstboompje moet er natuurlijk bij en bij de winter hoort ook een slee. De slee komt uit de Dutch Doobadoo Paper Art Winter, een vel met diverse winterafbeeldingen.


Bovenaan het middelste huisje heb ik rondom het hartje sterretjes gemaakt. Dit heb ik gedaan met de Mask Art Stars en dit heb ik ingesmeerd met de Dutch Doobadoo structuur pasta.

Mask Art Stars
470.715.400

Dutch Doobadoo Structuur Pasta 
870.000.000

In het midden heb ik de cijfers 25 geplakt. Die heb ik gemaakt met de Stencil Art Numbers. Eerst heb die overgenomen uit wit cardstock en daarna het matgedeelte uit designpapier. Op de cijfers heb ik nog parels gemaakt met de Pearl Pen White. 

Stencil Art Numbers 3
470.455.006

En over de cijfers de tekst december. Dit is ook een Noor! Design mal. Ik heb hem uit zwart cardstock gestanst.


En dan zijn we bij het 3e en laatste huisje beland. In het midden heb ik label geplakt die komt uit de Label Art X-Mas. Onderaan het label heb ik nog handschoentjes geplakt. Ook deze komt uit de Paper Art Winter. Voor het contrast heb ik die blauw gekleurd.

Dutch Label Art X-Mas White
474.007.004'


En naast de label nog het leuke lantaarntje. Die komt uit de Paper Art Lantaarn.

Dutch Paper Art Lantarns
472.948.011

Bovenaan zie je nog een ster. Die komt uit de Cardboard Art Stars. Ik heb het witte papiertje eraf gehaald en zo komt het ribbelkarton tevoorschijn. En ook hiervan de rand iets wit gemaakt met witte gesso. 

Dutch Cardboard Art Stars
472.309.001

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. 

Deze kaart staat trouwens ook in de Dutch Doobadoo Special. Heb je hem al? Je kunt hem gratis krijgen in alle hobbywinkels en ook webwinkels die Dutch Doobadoo verkopen.

Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,

2 opmerkingen:

  1. Schitterend......erg leuk die huisjes en wat heb je er een lief tafereeltje op gecreƫerd. Prachtig.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen