Pagina's

woensdag 18 juni 2014

Birds

Hoi hoi allemaal,
Belofte maakt schuld. En ik had beloofd om uit te leggen hoe je dit vogelkooitje kan maken.


Dus hieronder de uitleg. Als er nog vragen zijn, hoor ik het wel, Ik help jullie graag verder.


Je neemt een stuk carstock in de kleur die je wilt en trekt dan vier keer de kant van de mal met spijltjes over.  ok het plakstukje aan de onderkant. Dat vouwen we later om en daar kunnen we t mee vastplakken. Als je ze omgetrokken hebt, snijd of knip je ze uit. Je hebt dat 4 kanten kooitje. Vouw de onderkanten dubbel. Daarop plakken we straks een vierkantje. Leg de uitgeknipte delen recht naast elkaar en plak ze met een plakbandje aan elkaar. Zorg dat het plakband aan de binnenkant komt. Dus op de laatste kant doe je het plakband half erop en dan maak je het kooitje en duw je het plakband aan de binnenkant aan de eerste kant. Zo ontstaat dus het kooitje. (Zie hieronder)


Dan snijd je een vierkantje van dezelfde kleur cardstock. (ong. 8,5 cm bij mij) Je vouwt de plakstroken naar binnen, doe er dubbbelzijdig tape of lijm op en leg dan de bodem erop. Nu kan je dingetjes op de bodem plakken. Daarna komt er een strik boven door de gaatjes en kan je er niet meer bij.


Daarna heb ik een dubbele kaart gesneden en de achterkant en onderkant bekleed met DP. Toen een vierkant gestanst met een stans van Spelbinder en die op de bodem geplakt met een doily eronder.. Daar heb ik het vogelkooitje op geplaatst en gelijmd.


De bodem aangekleed met wat bloemen en naaigerei. En klaar is je vogelkooitje.Ik hoop dat ik jullie op een idee heb gebracht. Veel plezier met het maken ervan.

Dit is de mal die ik gebruikt heb:


 art.nr. 470.713.502


2 opmerkingen:

  1. wat een bjoetie van een vogelhuisje heel erg leuk Joyce
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi gedaan! Liefs,
    http://littlecreass.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen