Pagina's

vrijdag 15 januari 2016

It's a Girl

Hoi allemaal,

Na de kerstkaartjes ben ik er wel aan toe om iets anders te maken. Een mevrouw waar ik regelmatig kom om haar te verzorgen word binnenkort overgroot oma en ze vroeg aan mij of ik iets leuks wilde maken. Op mijn blog zag ze de shakerbol met de herten erin, Chris kan jij zo iets maken maar dan in een geboorte kaartje, tuurlijk kan dat!

Ik ben begonnen met Dutch Doobadoo Dutch Card Art A4 Snowglobe 470.713.591 uit te tekenen en knippen uit cardstock. Dan doe je dit nogmaals maar zonder het extra flapje zeg maar. Uit de enkele snij je het cirkel eruit, hierachter plak je een stuk mica.


De binnenkant heb ik bekleed met designpapier. Het stempeltje is van CC designs, deze boon hangt als waren in de takjes, met lekker veel glittertjes hier en daar. Met 3D tape een dunne rand gemaakt langs de kant van de takken, deze loopt zo door in een cirkel.


In het midden doe je voorzichtig je kraaltjes of sneeuw en pailletten. Je pakt het andere deel van de sneeuwbol waar je de mica achter heb geplakt en deze plak je heel voorzichtig op het 3D tape.


Uit een stuk designpapier teken en knip je een enkele schuddebol. Ook hier haal je het middenste cirkel eruit. Ik heb de randen wat bewerkt met een distresser en een beetje de randen beïnkt met bruin. Dan plak je deze over het cardstock heen, zorg ervoor dat je niet teveel lijm heb en dat het niet draderig is. Dat is zonde van de mica, je ziet er alles op.


Omdat ik het niet mooi vond dat je aan de zijkanten van de kaart dat tape zag zitten heb ik rondom kant om de kaart heen geplakt, zo zie je het tape niet meer, oogt wat netter.


Een mooie bloemen toef en gestanste takjes aan de ene kant, aan de andere kant een cameo met een lieve tekst erin en onder nog een leuke tekst. De kaart staat op een Dutch Doobadoo Dutch Card Art A5 Card standaard 470.713.550. Zo blijft de kaart mooi staan, hij is nogal zwaar dus een standaard is dan niet verkeerd.

XX

3 opmerkingen: