Pagina's

zondag 31 juli 2022

B-Day

  Hallo allemaal.


Deze maand brengt Dutch Doobadoo deze nieuwe collectie uit. Ik ben aan de gang gegaan met de mask art met de tekstwolkjes en de spatten. Achter het strookje met de tekst en de tekstwolkjes zit wat sisaltouw geplakt.


De achtergrond van deze kaart is gemaakt met Dylusions Ink Spray en Distress Oxide Spray.Deze beide heb ik op een acrylblok gedaan en hiermee een afdruk op het papier gemaakt. 


Dit heb ik een aantal keren herhaald.


Zo ontstond deze achtergrond voor de kaart. Hierna heb ik met Distress inkt en een blending tool de verfvlekken op het papier gemaakt.


De labels heb ik als volgt gemaakt: 
Eerst heb ik de tekstwolkjes met de slimline mask en een zwarte stift getekend. Deze mask heb ik laten liggen. Hier overheen heb ik de ballonnen slimline mask gelegd en heb ik met distress inkt en een blending tool de ballonnen gemaakt. Doordat je de mask met tekstwolkjes op het papier laat liggen hierbij, blijven de ballonnen binnen het tekstwolkje.



Het zelfde heb ik herhaald met stempels. De tekst is in het wolkje gestempeld terwijl de mask ook nog op het papier lag. Je raakt dan bij het stempelen de mask langs de randen waardoor de tekst niet over het praatwolkje heen komt. Net buiten de getekende lijn heb ik de wolkjes uitgeknipt.


Omdat dit zo leuk is om te doen, ben ik maar verder gegaan met stempelen.
Dit ligt al weer voor de zomervakantie klaar om te kunnen gebruiken.


Ook met de distress inkt ging ik nog even door. Het is handig om de mask even met een stukje washitape aan het papier vast te plakken om verschuiven te voorkomen.


Dit zijn de wolkjes met de distressinkt die ik gemaakt heb. Ik heb zo het idee dat ik de tekstwolkjes vaker op deze manier ga gebruiken want ik vind dit effect erg leuk.

Bedankt weer voor je bezoek hier. Tot een volgende keer.

Groeten Hanny

1 opmerking: