Pagina's

dinsdag 7 september 2021

Inspiration

 Hallo bloglezers.

Vandaag laat ik jullie weer door middel van foto's zien hoe ik deze art journal pagina op A4 formaat gemaakt heb. Het leuke van werken aan een art journal pagina is o.a. dat je vooraf geen idee hebt hoe een pagina zal gaan worden. Terwijl je bezig bent ontstaat zo'n pagina.


Dit is de pagina die ik gemaakt heb. En hieronder kun je lezen hoe deze pagina ontstaan is.


Met acrylverf heb ik op aquarelpapier een aantal vegen gezet. Vervolgens heb ik hier overheen een mask gelegd en met een billendoekje de verf door de openingen in de mask deels weer weg geveegd. Op deze foto zie je nog de groene veeg verf staan. Op de foto hieronder kun je zien dat de groene verf m.b.v. een mask weer is weg geveegd.




Met stempels heb ik hier een laag overheen aangebracht. over de stempelafdruk heen heb ik embossingpoeder gebruikt dat ik verhit heb. Omdat ik vooraf niet weet hoe een pagina gaat worden, bewerk ik vrijwel altijd mijn gehele achtergrond. Een deel hiervan zie je vervolgens in een later stadium niet meer omdat ik er weer iets overheen geplakt heb.


Om de kleuren iets af te zwakken en meer een eenheid te krijgen, heb ik hier en daar dun gesso gesmeerd.



Omdat ik de achtergrond niet sprekend genoeg vond, heb ik er nog een andere mask en oxide inkt bij gebruikt. De mask heb ik met de oxide inkt ingesmeerd, hier heb ik wat water bij gesprayed en hierna heb ik met de mask een afdruk op het papier gemaakt. In feite gebruik je de mask dan als een soort stempel.



Hier en daar heb ik het papier nog wat gekleurd met de blauwe graphitint watercolor van Derwent. Door de verf heen zitten grafiet deeltjes wat een bijzonder effect geeft aan de verf.



Een volgend accent is ontstaan door weer een andere mask te gebruiken. Hierbij heb ik oxide inkt en een blending tool gebruikt.



Door over een stempelafdruk embossingpoeder te strooien en dit poeder met een heattool te verhitten krijg je in je ondergrond weer een andere structuur. Dit geeft een gaaf effect aan je achtergrond.


Dit is al een ouder potje embossingpoeder. Dit poeder geeft een beetje een ruw effect, het gaat niet glimmen zoals veel embossingpoeders doen.


Met wat labels, strookjes papier uit diverse boeken die ik geverfd heb in bijpassende kleuren en een stans van een visnet en van een mandala heb ik de pagina verder afgemaakt. En o ja, ik ben ook weer met verf wat aan het spetteren gegaan. Je ziet dat het cluster van papier een groot deel van de achtergrond bedekt.

Dit was weer mijn blogbericht voor vandaag. Leuk dat jullie weer hier kwamen kijken. Fijne dag verder en tot een volgende keer.

Groeten Hanny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten