Pagina's

zondag 5 september 2021

Drop Every Fear

Vandaag wil ik in dit blogbericht uitleggen hoe ik deze art journal pagina gemaakt heb:



Met een paletmes heb ik acrylverf aangebracht op een vel aquarelpapier. Hierbij heb ik de verfstrepen dezelfde kant op laten lopen. Door heel weinig verf aan je paletmes te nemen, ontstaat er een ander effect.


Met een zwart Inktense potlood heb ik willekeurige krassen op het papier getekend.


Hier en daar heb ik nog wat gekrabbel toegevoegd en ben toen met een nat dun penseel over deze lijnen gegaan. De lijnen vloeien dan iets uit. Nadat het water opgedroogd is, zijn de lijnen die getekend zijn met een Intense potlood watervast.


Met een gel medium heb ik diverse stukjes papier uit verschillende boeken op de pagina geplakt. Hiervoor heb ik gel medium gebruikt en geen lijm omdat gel medium geen verf of inkt afstoot. Ook kun je zo ter bescherming nog een extra laagje over het dunne papier uit de verschillende boeken smeren.


Om dit papier iets meer een te laten zijn met de achtergrond ben ik er weer met de acrylverf overheen gegaan.


Met washitape heb ik de achtergrond nog wat levendiger gemaakt. Ook dit tape wilde ik meer een geheel met de achtergrond laten zijn, daarom heb ik er dun nog wat acrylverf over gesmeerd. Als je dit met een vinger aanbrengt lukt het erg goed om maar een heel dun laagje verf te gebruiken.


Met structuurpasta en masks heb ik een volgende laag aangebracht. De afdruk rechts op de pagina is niet helemaal goed gelukt. Je ziet dat de letters niet scherp zijn. 


Om een scherpe afdruk te krijgen is het belangrijk dat je een vlakke ondergrond hebt. In mijn geval was dit niet het geval. Door de verf was het papier iets krom getrokken. 


Ik had eigenlijk eerst het papier wat meer plat moeten strijken of ook de achterkant van het papier iets nat moeten maken. Dan wordt het papier weer vlakker. Daar had ik nu even niet aan gedacht.



Met Distress Crayons heb ik de structuurpasta iets kleur gegeven. Je zou dit ook kunnen doen met Neocolors II of met gelatos.


En hierna heb ik hier en daar weer dun wat gesso aangebracht.


Met een stans van Elizabeth Craft Designs en diverse Dutch Doobadoo materialen heb ik deze art journal pagina verder afgemaakt.


Het chipboard van Dutch Doobadoo is zo leuk om te gebruiken. 


Het papieren frame dat ik op deze pagina gebruikt heb, komt uit deze set.


De tekst 'drop every fear' was de reden waarom ik de stempel op deze manier ingekleurd heb. Dit was mijn blogbericht voor vandaag. Leuk dat jullie weer hier kwamen kijken.
Geniet ervan om creatief bezig te zijn. 

Tot een volgende keer.
Groeten Hanny

2 opmerkingen:

  1. I really want to thank Dr Emu for saving my marriage. My wife really treated me badly and left home for almost 3 month this got me sick and confused. Then I told my friend about how my wife has changed towards me. Then she told me to contact Dr Emu that he will help me bring back my wife and change her back to a good woman. I never believed in all this but I gave it a try. Dr Emu casted a spell of return of love on her, and my wife came back home for forgiveness and today we are happy again. If you are going through any relationship stress or you want back your Ex or Divorce husband you can contact his whatsapp +2347012841542 or email emutemple@gmail.com website: Https://emutemple.wordpress.com/ Https://web.facebook.com/Emu-Temple-104891335203341

    BeantwoordenVerwijderen