Pagina's

maandag 30 maart 2020

Time ot Relax

 Hallo creatievelingen.

Wat is het toch heerlijk om je creatief uit te kunnen leven in een tijd waarin je veel op je thuis aangewezen bent.


Deze kaart maakte ik voor iemand die met zwangerschapsverlof gegaan is. Een eenvoudige kaart, maar met zo'n mooie achtergrond is meer ook niet nodig vind ik.


De basis voor deze kaart is een achtergrond die ik nog had liggen. Een achtergrond gemaakt met een gelli plate, alcoholinkt en een mask van Dutch Doobadoo (Dutch mask Art A6 stars art.nr. 
470.741.004).



Met distress inkt en een hartjes mask (470.715.623) heb ik hier overheen een accent aangebracht.




De randen van het papier heb ik met 2 kleuren distress inkt bewerkt. Zo komt de kaart mooier uit op het achtergrondpapier.


Het focus punt van deze kaart is gemaakt met diverse materialen van Dutch Doobadoo. Het centimeter strookje is een sticker (art.nr. 491.200.020). om dit iets meer bij de achtergrond te laten horen heb ik dit sticker strookje iets opgeschuurd met schuurpapier.

   

De klok en het strookje met tekst komen van dit stickervel (Dutch Sticker Art A5 Clocks (art.nr. 491.200.003). Achteraf gezien had ik het tekststrookje met iets foamtape op moeten plakken. Dat had een net iets mooier effect gegeven.


De Paper Art Doodle Frames zijn zo leuk om te gebruiken. Met distress inkt kun je de randen van deze frames net iets kleur geven zodat ze prima bij de rest van de kaart passen.


Het hartje is een mooi accent op deze kaart. Ook dit heb ik iets kleur gegeven met distress inkt. Ik heb begrepen dat als de voorraad van deze hartjes op is, er geen nieuwe vellen meer bij gemaakt worden. Dus mocht je ze willen gaan gebruiken, dan is het nu de tijd om aan te schaffen nu ze nog in de winkels liggen.


Het draadje dat achter al deze papieren embellishments is geplakt is een wat dikker naaigaren. De kaart is inmiddels bij de collega gearriveerd. Dus kan ik de kaart nu hier laten zien. De combinatie van een mask, gelli plate en alcohol inkt zorgt iedere keer weer voor verrassend mooie achtergronden vind ik.

Leuk dat je weer hier kwam kijken. Tot een volgende keer.
Groeten Hanny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten