Pagina's

donderdag 19 maart 2020

Challenge #61

De lentemaand is aangebroken al is er van lenteweer totaal geen sprake. Het ziet er ook nog niet uit dat het deze week anders wordt.  Toch verlangen de meesten al naar de komende zomer om heerlijk naar het strand te gaan. Alhoewel het nu ook aan het strand mooi is om te zien hoe hoog de golven gaan. De tekst op mijn kaartje doet zijn naam nu wel eer aan met die wind. De kaart is gemaakt met de sketch voor de challenge van Dutch Doobadoo van deze maand. Nog maar een paar weken geleden maakte ik zo ongeveer dezelfde alleen met andere materialen en designpapier.
De sketch is aan de hand van die kaart gemaakt.


Ik ging nogmaals met de sketch aan de slag want maritiem is één van mijn meest geliefde thema's.
Dit is mijn uitwerking:


Voor deze maritieme kaart nam ik als basis de schatkaart van Dutch Doobadoo. 

Card art Treasure 470.713.718

Deze heb ik overgetekend op wit fluweelpapier en daarna de binnendelen op designpapier Nautical Traveler van Noor! Design.  Ook het anker tekende ik over op wit fluweelpapier en daarna ook op het designpapier.

Card art Anker 470.713.765

Alle randen van het designpapier zijn lichtjes aangezet met witte gesso.


Tussen en op het anker zijn strandtafereeltjes gemaakt met een stuk visnet, vuurtoren, stuurrad, strandlantaarn, meerpaal, zeester, schelpen en anker. Bij de vuurtoren en meerpaal groeit wat koraal.
Het anker is gestanst uit zwart cardstock en zilver gemaakt met vingerwax van Cadence. Het zit vastgestrikt aan de meerpaal. Tussendoor vliegen en zitten zeemeeuwen. Op een stukje designpapier is de tekst gestempeld, met witte embossingpoeder bewerkt en verhoogd opgeplakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten