Pagina's

zondag 14 juli 2019

Memories

Hallo allemaal.
De combinatie van scrappen en mixed media vind ik een fantastische combinatie. Vandaag wil ik jullie een pagina laten zien die ik gemaakt heb met deze combinatie. De foto die je op deze pagina ziet heb ik gemaakt tijdens een rondvaart in Leiden.
Mocht je ook iets dergelijks willen maken, lees dan verder. In dit blogbericht laat ik door middel van foto's zien hoe ik deze pagina stap voor stap gemaakt heb.

Met een zwarte watervaste stift heb ik cirkels op aquarelpapier getekend. Hierna heb ik op mijn craftsheet een afdruk gemaakt met de VersaMagic inkt. Hier heb ik wat water aan toegevoegd en met een penseel delen van de cirkel ingekleurd.


Met een blending tool en oxide inkt heb ik het papier verder gekleurd. Hier en daar heb ik een druppel water op het papier laten vallen en deze druppel laten lopen. Je krijgt dan van die mooie accenten. Ook heb ik nog wat met de inkt gespat.


De Dutch Mask Art Triangle (470.713.612) heb ik gebruikt om driehoekjes te tekenen. Deze driehoekjes heb ik met de Inktense kleurpotloden getekend/gekleurd. Door hier met een nat penseel overheen te gaan, vloeien de driehoekjes uit. Nadat dit opgedroogd is, is het watervast. Mocht je er dan nog met een ander materiaal overheen gaan, dan vloeit de kleur niet meer uit.


Het papier ziet er dan zo uit.


Hierna heb ik de oxide inkt en een blending tool gebruikt in combinatie met het Dutch mask Art Wyber (470.715.121) en nog wat accenten op het papier gemaakt.



Hier overheen heb ik met stempels en watervaste stempelinkt afdrukken gemaakt. Op de cirkels heb ik nog wat doodellijnen getekend.
  

Ten slotte heb ik gekeken in mijn stash wat ik allemaal bij deze pagina zou kunnen gebruiken.

En de pagina afgemaakt. Deze techniek kun je natuurlijk voor veel meer creaties gebruiken. Je kunt zo achtergronden voor kaarten maken, Art Journal pagina's maken, een achtergrond voor je Project Life kaartjes maken, achtergronden voor memory keeping maken enz.
Veel plezier met het creatief bezig zijn.
Groeten Hanny.

1 opmerking: