Pagina's

woensdag 31 juli 2019

Anchor Yourself

Hallo crea(t/l)ievelingen.
Vandaag wil ik jullie laten zien hoe ik een pagina voor mijn art Journal gemaakt heb. Het idee dat ik heb is om ook een vierkante Art Journal te maken van 21x21 cm. Nu zijn het nog losse pagina's, maar zodra ik een aantal pagina's van dit formaat af heb, wil ik het bundelen tot een album. Het is leuk om te werken op meerdere formaten papier. Dit is de pagina zoals ik hem gemaakt heb:

In dit blogbericht wil ik jullie uitleggen hoe deze pagina tot stand gekomen is. En wie weet inspireer ik je wel om ook iets dergelijks te maken. Dat kan in een Art Journal, maar je kunt deze techniek natuurlijk ook gebruiken voor het maken van achtergronden bij kaarten, project life kaartjes, bij ATC kaartjes, labels enz.


Met een Brayer heb ik gesso over een craft pagina uitgerold. 

De gesso heb ik met een heel klein beetje water verdund zodat je een wat transparant effect krijgt.


Hierna heb ik met een brayer acrylverf op het papier uitgerold. Ook dit heb ik met een beetje water verdund. Bij het uitrollen van de verf rol ik steeds een stukje over het andere kleurenvlak heen. Zo ontstaat een mooier kleurverloop.
 

Met een mask, oxide inkt en blending tool heb ik de vierkantjes gemaakt. De foto is gemaakt terwijl ik hiermee bezig was. Bij mixed media trekt het papier vaak wat krom. Dat zie je op deze foto's ook.
In werkelijkheid staan de vierkantjes gewoon recht op het papier. Door de pagina ook aan de achterkant iets nat te maken, te drogen met een heattool en onder een stapel boeken te leggen trekt het meestal wel weer recht. Maar daar had ik natuurlijk tussendoor geen tijd voor.

Dit is de mask die ik gebruikt heb: Dutch Geometric Square (nr. 470.715.113)


Hierna heb ik met de gesso wat spatten gemaakt.


Op strookjes craft papier met gesso heb ik stempelafdrukken gemaakt en met een stift nog wat gekleurde accenten getekend.  


Wat afbeeldingen, een strookje met een quote en een stans maken deze pagina af. Met de Dutch Doobadoo lijm heb ik alles opgeplakt.



En dan ga ik nu deze pagina onder een stapel boeken leggen.

Fijne dag, groeten Hanny.

3 opmerkingen: