Pagina's

maandag 14 maart 2016

Little Time

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie de MDF Klok van Dutch Doobadoo laten zien. Deze is echt geweldig leuk om te maken.


Om te beginnen heb ik al het MDF geverfd in een oud roze kleur. Daarna heb ik hem beplakt et Designpapier. Ik heb daarvoor een blokje van Noor gebruikt met het thema Time. Dat vond in wel toepasselijk. 


De ronde rand heb ik gestanst door twee maten cirkel stansen te kiezen die de juiste maat hebben en die dan op je papier te leggen en te stansen. Zo krijg je een mooie ronde rand. De "bellen" bovenop de klok heb ik gemaakt door cardstock te beplakken met plakalluminiumfolie. Dat is een rol die ik uit de bouwmarkt heb. Dit cardstock heb ik embossed en toen geverfd met zwarte verf, die ik direkt na het verven heb afgeveegd met een keukenrol. 


Links heb ik een afdrukje gedaan. Het is er eentje van Saturated Canary en die heb ik ingekleurd met Copic Markers. Daarna gemat op een frame en daar als versiering nog een parelkettinkje langs gedaan.


Aan de andere kant een hart gestanst met daarop een stukje designpapier in hartvorm.   In de klok een wijzerplaat geplakt die ik zwart heb geverfd en ook direct weer met een keukendoekje heb afgeveegd hier en daar.  Als laatste een swirl onder het hart geplakt en een bloemenwaterval gemaakt. Op de rand heb ik zelf nog een klein flesje met hartjes gezet.


Hier kan je goed zien dat de klok diepte heeft. En ook het flesje is nu beter te zien. Ik hoop jullie een ideetje aan de hand te hebben gedaan voor jullie eigen klok.  Dus als je er nu mee aan de slag gaat, kan je een echt werkende klok maken. Hoe leuk is dat?

Tot de volgende keer!

3 opmerkingen: