Pagina's

dinsdag 17 september 2019

Life

Hallo bloglezers.

Tijdens mijn vakantie kwam ik in een oud leesboek een leuk plaatje tegen van een dame die een stapel koffers bover haar hoofd tilt. Een plaatje waar ik graag een Art Journal pagina mee wilde maken.


De titel van dit blogbericht is "Alles onder controle". Deze tekst zie je namelijk terug op mijn pagina's.


Zo net even voor het moment van op vakantie gaan bekruipt mij altijd dit gevoel:

"Heb ik alles wel onder controle?
Ben ik niet wat vergeten in te pakken?"

En vervolgens denk ik dan maar: "Het belangrijkste heb ik bij me en wat ik nu nog vergeten ben in te pakken, kan altijd nog gekocht worden."


Mijn Art Journal is een ringband systeem. Het fijne van een ringband vind ik dat ik zelf de (gelukte....) pagina's kan toevoegen. Mislukte pagina's hoef ik niet om te vormen tot gelukte pagina's, maar kan ze gewoon in mijn map met achtergrondvellen doen en later ooit nog ergens voor  gebruiken. Ook kan ik in een ringband meerdere soorten papier gebruiken. Net wat ik zelf wil.
Gaatjes erin maken en toevoegen die pagina's. Ideaal voor mij. Voor deze pagina's heb ik het Clairfontaine aquarelpapier gebruikt. Diverse cirkelstempels heb ik met een watervaste inkt gestempeld. Hierna heb ik deze stempelafdrukken ingekleurd met een blending tool en distress inkt.


Vervolgens heb ik deze ingekleurde stempels nog wat accenten gegeven met Inktense potloden. Dit zijn aquarel (waterverdunbare) potloden. De kleur van deze potloden is nadat het vermengd wordt met water zeer intens. Het allergrootste voordeel van deze Inktense potloden vind ik dat ze na het drogen watervast zijn. Hierdoor kun je heel goed verschillende laagjes over elkaar aanbrengen
zonder dat de kleuren zich vermengen.


De vlekken op de achtergrond van de pagina's zijn gemaakt met Brusho. Hierna heb ik de Ducth Doobadoo mask Art Triangle Wave (art.nr. 470.715.143) gebruikt.


Met een blending tool heb ik het patroon van de mask op mijn pagina over genomen. Bij het inkleuren van de mask, blijft er wat inkt op de mask achter. Door deze inkt op de mask iets nat te sprayen, kun je er een afdruk mee maken. Dit zie je terug bij mijn achtergrond. Zo krijg je zowel een positief als negatief gebruik van deze mask.


De mask heb ik ook gebruikt op een stukje papier uit een boek. Met Mod Podge heb ik dit boekpapier op de pagina geplakt.


Over deze achtergrond heen heb ik gestempeld, washi tape geplakt en vervolgens heb ik de verschillende cirkels uitgeknipt en opgeplakt. Hier en daar heb ik wat garen achter de cirkels/afbeelding geplakt. Langs het plaatje van de dame met de koffers en bij diverse cirkels heb ik met het zwarte inktense potlood een lijn aangebracht en dit met water iets uitgeveegd. Zo valt het plaatje iets meer op vind ik. Met wat gestempelde tekststrookjes heb ik de pagina af gemaakt.

Hier nogmaals mijn pagina's:


Deze pagina heb ik gemaakt, lekker buiten op mijn vakantieadres. Zoals jullie zien ben ik deze materialen in ieder geval niet vergeten mee te nemen. Bedankt weer voor je bezoek hier.

Groeten Hanny

1 opmerking: