Pagina's

zondag 18 november 2018

Herfstlantaarn

De herfst is nu toch echt in aantocht na zo'n heerlijke lange zomer!  Op zich hou ik niet van de herfst. Zeker niet van de regen en wind die dit meestal met zich meebrengt maar wel weer van de mooie herfstkleuren. En dan het knusse, gezellige sfeertje in huis met de kaarsjes en lichtjes aan! Daarom bedacht ik dat een lantaarn met herfstversiering wel gezellig staat in huis.


De lantaarn heb ik 2x op donkergrijs cardstock overgetekend en uitgeknipt maar aan 1 gedeelte heb ik 5 cm extra aangeknipt en gerild op 4 cm. Aan de zijkanten van de bodem is ook 1 cm extra aangeknipt.  Het middengedeelte aan de voorkant heb ik eruit geknipt en mica erachter geplakt. Op de voet van de lantaarn en de achterwand heb ik designpapier uit bloc "Weathered Wood" geplakt. De voet is versierd met paddenstoelen, pompoenen, bladeren en spinnen met hun webben.

Card art Lantern 470.713.683

De lantaarn van Dutch Doobadoo is begin september uitgekomen en van diverse kanten hoorde ik dat velen de lantaarn bij de zomer hoorde passen. Om te laten zien dat je deze ook in andere jaargetijden kunt gebruiken, maakte ik deze herfstlantaarn.


De bovenkant van de lantaarn is opgevrolijkt met een mooie zonnebloem en takjes van de larix. Op het mica loopt ook nog zo'n enge griezelige spin die naar zijn web kruipt. Aan het hengsel van de lantaarn heb ik nog een strik van tule en geruit lint geknoopt. Een elektrisch lichtje erin maakt het nog leuker en gezelliger.


In de avond ziet het er dan zo uit en lijken de spinnen nog enger en griezeliger!

Groetjes,
Tineke

1 opmerking:

  1. Toppie!
    Inderdaad griezelig met de spinnetjes.
    Heel mooi gedaan!
    Fijne Zondag verder, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen