Pagina's

donderdag 12 maart 2015

Mixed Media canvas

Hallo allemaal,

Soms heb je wel eens van die periodes dat je geen zin hebt in kaartjes maken. Dan begin ik vaak aan wat anders. Zoals dit keer een mixed media canvas. Ik heb als basis een doek genomen van 30 x 30 cm en dit geverfd met gesso. Hierdoor krijg je een betere hechting.

 

We krijgen bij Dutch Doobadoo vanaf 1 april onze eigen gesso dus ik heb deze direct gebruikt bij deze canvas. Hij dekt zeer goed en droogt snel. 


Voor het idee van de canvas ben ik geïnspireerd door Nicole Dieltjes. Zij had ook het Dutch Doobadoo MDF verfpalet gebruikt op een canvas met daaronder 2 penselen.
Zowel op het doek als op het verfpalet heb ik met Dutch Doobadoo structuurpasta ook nog een reliëf aangebracht met de Dutch Mask Art stencils. 


Als je alles naar wens gerangschikt hebt ga je het vastplakken met een lijmpistool. Vervolgens maak je alles weer wit met gesso en ga je daarna de spray er overheen aanbrengen. 


Zo heb je een leuk zelfgemaakt schilderijtje voor bijvoorbeeld een kinderkamer!




3 opmerkingen:

  1. This is gorgeous, I love the layout of it xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt super leuk! Volgens mij staat of stond het canvas van nicole hier om de hoek, bij de foamtastische huiskamer. Echt een super uitwerking!
    Monique xx

    BeantwoordenVerwijderen