Pagina's

zondag 21 mei 2017

Whale Done!

Hallo allemaal,

Ik vind het altijd leuk om maritieme kaarten te maken.  Je krijgt dan gelijk zin in de zomer, ook al is het nu nog winter hihi.


Ik ben begonnen door eerst de mal van de Dutch Doobadoo Card Art Vissenkom over te nemen op wit cardstok en daarna nog de rand uit kraftpapier.

Dutch Doobadoo Card Art Vissenkom
470.713.504

Het middenstuk heb ik apart overgenomen uit wit cardstock. Ik heb de mask erop gelegd en daarna met versamark over de mask gegaan. Ik ben alleen over de bubbles gegaan die je aan de linkerkant van de vissenkom ziet. Dan het visje (uit de stempelset van Noor! Design At the Sea 6410/0345) ook met versamark erop gestempeld.

Dutch Doobadoo Mask Art Bubbles
470.990.002


Daarna ben ik met licht- en donkerblauwe PanPastel erover heen gegaan. Ook heb ik nog iets groen toegevoegd. Helaas zie je dat nu niet meer zo goed. Doordat je eerst met versamark bewerkt hebt, wordt daar de kleur intenser. Hierna met een spuitbus alles gefixeerd. Dan heb ik de mask opnieuw gepakt en de halve cirkel met bubbles rond het visje gelegd. Die heb ik met witte inkt en een dauber wit gestempeld.


Onderaan de vissenkom heb de golven (Noor! Design 6002/0330) geplakt en hierover heen een stukje vissennet. Achter de schildpad (Noor! Design 6002/0497) zie je de nieuwe Dutch Doobadoo Paper Art Bubbles 472.948.047


Dan nog drijfhout malletje (Noor Design 6002/0495) erbij. Ik heb de 2 gedeeltes die overdwars liggen, uit ribbelkarton gestanst.


Hier heb ik nog meer Noor! Design mallen (zeester en schelp 6002/0329) uit de Under the Sea Collectie gebruikt. En ook de Paper Art Bubbles heb ik hier tussen het zeewier (6002/0496) geplakt. Het ankertje (6002/0418) heb ik eerst bewerkt met Versamark en daarna embossingpoeder Vintage Photo erover gestrooid. Dit heb ik weer verhit met de heattool.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. En heb je vragen? Stel ze gerust hoor! Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,

1 opmerking: