Pagina's

dinsdag 30 mei 2017

For You

Hallo allemaal,

Mixed Media, dat was iets wat ver van mij weg lag. Lag zeg ik nu, want doordat we een nieuwe Mixed Media groep hebben op facebook, ben ik me er meer in gaan verdiepen. Op onze DT dag in februari heeft Hanny ons al het een en ander uitgelegd en ook ben ik veel gaan kijken op Pinterest.

Geïnspireerd door Pinterest, is dit is mijn voorbeeld geworden.


Voor de basis heb ik de Shape Art Tag XL gebruikt. De grootste maat uit groen cardstock en een maatje kleiner uit wit cardstock. Omdat ik met inkt ga kleuren, heb ik glad cardstock gebruikt.

Dutch Shape Art Tag XL
470.713.136

De mask heb ik op het witte cardstock gelegd en ingesmeerd met de nieuwe Dutch Doobadoo Transparante pasta. Echt supergaaf spul dit zeg!! Het is in eerste instantie erg plakkerig. Laat het goed drogen en als je niet zoveel geduld hebt, kun je het ook drogen met de heattool.


Daarna heb ik de tag ingekleurd met een blender en verschillende kleurtjes geel en groene distress inkt. De transparante pasta neemt de kleur van de inkt niet over. En omdat ik de transparante pasta gelijk op het witte cardstock heb gesmeerd, is dit wit gebleven. Kleur je eerst de tag en ga je er daarna met pasta erover, dan neemt het de kleur van je inkt over.

Dutch Doobadoo Transparante Pasta
870.000.001

Je kunt het niet goed zien op de foto maar de pasta geeft een hele mooie glans.


Hierna heb ik de Card Art Vogelkooi enkel overgenomen en uitgeknipt en -gesneden.

Card Art Vogelkooi
470.713.502

Na het opplakken van de vogelkooi  begint het leukste werk: het oppimpen. Linksboven heb ik vogeltjes uit de Paper Art Birds 2 geplakt. Ik heb ze geel en groen gekleurd. De regendruppels zijn van Katzelkraft.


  Na het stempelen heb ik druppel bewerkt met een kwastje en water. Hierdoor wordt de inkt wat lichter. Daarna met een flesje Glossy Accents erover gegaan. Hierdoor lijken het net echte waterdruppels. Dan nog met een witte sharpie pen witte stipjes gemaakt in de druppel.

Dutch Doobadoo Paper Art Birds2
472.948.039

Ook de Cardboard Art artikelen kun je heel goed gebruiken op je mixed media project. Ik heb de Cardboard Art Pijl gebruikt.

Dutch Doobadoo Cardboard Art Pijl
472.309.002

Die heb ik groen gemaakt en daarna de tekst For You (Noor! Design) erop gestempeld.


Het vogeltje zit ook bij de Card Art Vogelkooi. Op de vogelkooi heb ik de Noor Design klimop geplakt. Die heb ik eerst uit wit cardstock gestanst en daarna met distress inkt gekleurd. Op de klimop heb ik kleine bloemetjes geplakt. Die komen uit de Little Happines bloemenmal van Noor! Design. Ik ben echt fan van de Paper Art Vlinders. Dus die mocht ook nu niet ontbreken.

Dutch Doobadoo Paper Art Vlinders
472.948.007

Midden op de vogelkooi heb ik nog 2 bladeren uit de Paper Art Bladeren 2 geplakt. Daarvoor heb ik ze eerst groen gekleurd met distress inkt.

Dutch Doobadoo Paper Art Leaves 2
472.948.044

Bij de bloemen Vintage Flourishes en Crafty Cocktail bloemen (Noor! Design) heb ik de Paper Art bladeren geplakt. Ook deze heb ik eerst groen gekleurd.

Dutch Doobadoo Paper Art Leaves
472.948.002

Rechts heb ik nog liggende regendruppels gestempeld. Deze komen ook uit dezelfde Katzelkraft stempel als de regendruppels die ik bovenaan heb gebruikt. Dan linksonder nog een scharnier uit de Vintage Flourishes mal van Noor! Design en klaar is mijn mixed media tag. 

Ik hoop dat je het leuk vindt en dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. Ik vond het zelf erg leuk om te maken en ga dit zeker vaker doen.  Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,

1 opmerking: