Pagina's

zaterdag 29 november 2014

Home Sweet Home

Hallo,

Toen ik de huisjes zag was wilde ik er meteen mee aan de slag. Ik vind ze zo leuk ! Met 4 er van heb ik dit winters tafereeltje gemaakt.


Eerst heb ik de huisjes voorzien van wat steentjes en in de gesso gezet. Daarna heb ik ze met een tamponeerkwast en de pasta voorzien van een laagje structuur.  Daarna heb ik ze aan elkaar vast gemaakt met een dik

Dutch Doobadoo - Dutch MDF Art - 5luik

jutte touw. Nadat ik een langwerpig houten dienblad op de kop had gelegd en aan de achterkant voorzien had van een gaatje, heb ik de huisjes erop geplakt. Daarna heb ik kleine lampjes aan de achterkant van de huisjes geplakt en de batterij houder onder het dienblad gelegd. 

Dutch MDF Art - Tree set

Daarna heb ik de bomen wit gemaakt met gesso en drie daarvan hebben een laagje eiskristallen gekregen. Dit heb ik gedaan door er eerst mod podge 3d magic op te doen, daarna de eiskristallen erop gestooit en toen met de heattool verhit. Dan gaat het heel mooi bubbelen. ( met dank aan Raffaella)


De bomen heb ik erbij geplakt. en  de lijm heb ik weggewerkt door er wat stukjes wondgaas en sneeuwklei op de doen. Het papier Art hekje heb ik in het straatje geplakt met diverse
bloemen, mos en bladeren er om heen. Achter de raampjes van de huisjes heb ik diverse lint en kant geplakt als gordijntjes.


Ook het paper Art bankje past er prima bij. Deze staat voor een huisje in de sneeuw. Hier en daar heb ik nog wat witte stenen erop geplakt en ook heb ik alles voorzien van wat sneeuwklei.


Achter het hekje staat nog een lantaarnpaal. Die heb ik drie keer uit Kraft papier gestanst en op elkaar geplakt. Zo is hij goed stevig om te staan.


En nog een foto als de lampjes branden. Ik heb het geheel maar winter time genoemd.
omdat het niet een kerst tafereel is.

Dutch Doobadoo - Dutch Softbord Art - Loose Bricks

Ik vond het super leuk om te maken en ik weet bijna zeker dat het niet bij 1 blijft hihi.
Groetjes
Janet Blaauw



De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:


2 opmerkingen:

  1. Wauw!!! Super leuk tafereeltje, helemaal met de lichtjes erachter. Heel mooi gemaakt.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen