Pagina's

vrijdag 4 januari 2019

Coffee

Hallo allemaal,

Voor vandaag ben ik aan de slag gegaan met de superleuke Dutch Doobadoo Card Art Coffee Mug. En natuurlijk kon ik het niet laten om er net even wat anders mee te doen. Want zoals inmiddels wel bekend is, kun je de Dutch Doobadoo mallen op verschillende manieren gebruiken.


Ik ben begonnen door de basis over te nemen uit wit cardstock 30,5 x 30,5. (A4 formaat is te klein)  De onderkant van de bovenste rand van de beker heb ik tegen de rand gelegd en alleen de bovenrand overgenomen. Daarna heb ik de mal opnieuw op het papier gelegd waarbij ik de bovenkant van de beker tegen de bovenkant  heb gelegd die ik net heb overgenomen. Deze lijn wordt een rillijn. De mal heb ik opnieuw overgenomen. Daarna heb ik de mal opnieuw op het papier gelegd en deze keer met de onderkant tegen elkaar. Deze lijn wordt ook een rillijn. De mal past deze keer er niet helemaal op. De verbreding bij de bovenkant past er net op. Hieronder kun je op de foto zien hoe ik de mal heb overgenomen uit het cardstock en ook welke de rillijnen zijn. 


De binnenmaten heb ik overgenomen uit Noor! Design designpapier. Ook de bijpassende labelvellen heb ik hierbij gebruikt.

Card Art Coffee Mug
470.713.694
470.713.694 Dutch Card Art Coffee mug

 Ken je de Dutch Doobadoo Greyboard Alphabet? Deze zijn echt zo leuk om te gebruiken. Ik heb hiermee het woordje coffee gemaakt. De letters zitten met kleine verbindingsstukjes vast in het vel. Deze snijd je los. Daarna heb ik de letters met de emboss it dabber bewerkt, daarna embossingpoeder erover gestrooid en dit verhit met de heattool.

Dutch Greyboard Art Alphabet
492.500.005
492.500.005 Greyboard Art A6 Alphabet

In het midden van de mal zie je een strookje met een golvende rand onder en boven. Deze heb ik overgenomen uit wit cardstock. Ik heb aan beide zijkanten de buitenlijn van de koffiebeker genomen. Deze heb ik 2 x overgenomen uit wit cardstock. Van 1 heb ik aan beide zijdes nog een plakrandje erbij geknipt. De lijn van de buitenste zijde van de beker heb ik gerild en daarna het plakrandje naar binnen gevouwen. Hierop lijm geplakt en op de andere geplakt.


Daarna heb ik deze band opgepimpt met Noor! Design bloemen en een tekst uit het labelvel. In het midden van de blauwe bloemetjes heb ik nog een parel gemaakt met de Dutch Doobadoo Pearl Pen Wit. De letter L komt ook uit het Greyboard Alphabet en heb ik met embossingpoeder bewerkt. 

Dan vouw je de beker dicht en schuif je de band erover. 

Dutch Pearl Pen Wit
870.003.010
870.003.010 Dutch Doobadoo Pearl Pen wit

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. 

Bedankt voor je bezoekje aan ons blog. Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,

4 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi en dank dat je hebt uitgelegd dat deze mal op een andere manier kan worden gebruikt. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hou van coffee en deze mal heb ik al meerdere keren gebruikt, kaartje is weer top!
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel gave creatie, leuk idee om er een band omheen te doen.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen