Pagina's

vrijdag 14 september 2018

MemoryDex kaartjes

Hallo creatievelingen.

Hebben jullie de rolodex of memorydex al ontdekt? Een ideale manier om kleine projecten te maken als je wel zin hebt om even creatief bezig te zijn, maar daar niet heel veel tijd voor hebt.



De kaartjes zijn klein, dus kost het ook niet erg veel tijd om deze te maken. Als je deze kaartjes wilt maken, dan zijn de Dutch Doobadoo stencils hierbij ideaal. Dat wil ik jullie in dit blogbericht laten zien.


Ik heb deze Dutch Mask Art A5 Stripes and Dots 470.715.041 gebruikt. Het papier is gekleurd met brusho, de mask heb ik met verf gebruikt.


Deze mask, Dutch Mask Art A5 Chicken Wire (art.nr. 470.715.001) heb ik gebruikt voor het volgende kaartje.:


Dit kaartje heb ik eerst met de gesso van Dutch Doobadoo ingesmeerd.

Daarna heb ik de mask in combinatie met structuurpasta gebruikt.

Hier overheen heb ik een aantal lagen met verschillende kleuren distress inkt aangebracht. De bloemen zijn stempels die ik gekleurd en uitgeknipt heb. Door deze bloemen met wat foamtape op te plakken, komt er iets meer diepte in het kaartje.


Ook deze mask, Dutch Mask Art A5 Circles (470.715.107) is erg leuk om te gebruiken als je rolodex kaartjes wilt maken.


Eerst heb ik het kaartje weer een laagje gesso gegeven. Om reliëf te krijgen heb ik daarna structuurpasta en de mask gebruikt. Met primary Elements heb ik de kaart een kleurtje gegeven. Daarna heb ik uit mijn bakje met embellishments nog wat geschikts gehaald en erbij geplakt.


Deze mask, Dutch mask A5 bubbles (art.nr. 470.715.017) vind ik enorm leuk.


Omdat ik een onderlaag wilde voor dit kaartje heb ik eerst een laagje gesso aangebracht. Daarna heb ik met gesso en de mask de cirkels gemaakt. Vervolgens heb ik Neocolor II krijt op een craftsheet gedaan, hierbij wat water gedaan en hiermee met een penseel het kaartje gekleurd.  Doordat er gesso in de ondergrond zit, kleurt het krijt niet helemaal egaal. De cirkels heb ik met het krijt geel en iets oranje gekleurd en ben hierna  met een vochtig penseel hier overheen gegaan. De kleuren lopen dan mooi in elkaar over.


Voor het volgende kaartje heb ik de Dutch Mask Art A5, Geomatric Square (art.nr. 470.715.113) gebruikt.


Ook hier zit gesso op het kaartje. De mask is weer met structuurpasta gebruikt. Structuurpasta is dikker dan gesso en geeft daarom een mooi reliëf. De kaart is gekleurd met Neocolor II krijt. Het zwarte raster is een stans.

Ik vond het erg leuk om deze kleine projectjes te maken. Wie weet inspireert het jullie ook om zoiets te gaan maken.

Groeten Hanny

4 opmerkingen: