Pagina's

zaterdag 25 maart 2017

Mixed Media

Hallo allemaal,

Kennen jullie de Facebook groep van Doobadoo Mixed Media al? 

foto van Jolanda Bergmans.

Hier kan je allerlei creaties bekijken en zelf plaatsen die in deze stijl gemaakt zijn. Lekker allerlei producten door elkaar gebruiken, zoals in dit geval structuurpasta, zwarte gesso, inca gold en diverse embellishments.


Ik ben begonnen met een schrift met een harde kaft te voorzien van structuurpasta
door diverse masks te strijken. 

870.002.010 Gesso Wit 250 ml    870.002.090 Gesso Zwart 250 ml

Dit gedroogd en daarna met zwarte gesso zwart gemaakt. Ook dit weer gedroogd met de heattool. Dit kan ook aan de lucht, maar dat  duurt mij veel te lang.


Zo ziet het er uit als het droog is.


Vervolgens ben ik er allemaal dingen op gaan plakken. Softboard , diverse metalen voorwerpen en wat bloemen. Dit kan je plakken met een lijmpistool of met 3D gloss gel. 

470.715.009 Mask Art A5 Pop Art

Eigenlijk kan je bij dit soort creaties van alles kwijt wat maar plakken wil. Dit vind ik het leuke van deze techniek.


Daarna heb ik de hele handel weer zwart gemaakt met de gesso. En dit weer gedroogd met de heattool. Pas wel op met een heattool dat je er niet TE dicht op gaat want dan krijg je bubbels.


En toen het geheel goed droog was heb ik er met mijn vinger wat inca gold - silver opgedaan. Vaak word er gezegd dat je  niet met je vingers in de inca gold moet gaan want  dan zou het gaan schimmelen. Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik het al een aantal jaren gebruik en nog nooit schimmel heb gehad Dus ik heb geen idee over de waarheid hiervan, 

870.000.000 Dutch Doobadoo Structuurpasta 250 ml
De delen waar ik niet goed met de vingers tussen kwam heb ik met een kwastje gedaan. En zo heeft het een beetje een ijzeren look gekregen.

Zo kan je dus met allerlei spulletjes een stoer schrift maken.


4 opmerkingen:

  1. Super leuk gedaan Janet! Ga het ook eens proberen want ben altijd in voor wat nieuws! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super Jeanet !! Bedankt voor de goede uitleg ! Heel mooi !!
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi Janet ,heel knap gedaan ,leuk om te doen.
    Bedankt voor de uitleg!!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen