Pagina's

zondag 13 mei 2018

Traveler's Notebook


Hallo bloglezers.
Om de een of andere reden wil ik altijd dat dingen een doel hebben. Kliederen met verf en inkt vind ik heerlijk. Maar met een Art journal beginnen, daar heb ik persoonlijk (nog steeds) niets mee. Maar nu heb ik de ideale oplossing gevonden voor mij. Ik klieder in mijn Travelers Notebook en maak zo de achtergronden voor de pagina's waar ik foto's met een stukje journaling op ga plakken. Heeft het geklieder in mijn ogen toch weer een doel. Want zo krijg ik een creatief fotodagboek met foto's door het hele jaar heen. Vandaag wil ik jullie laten zien hoe ik 2 pagina's uit mijn Travelers Notebook gemaakt heb.

Ik heb eerst de pagina's met gesso ingesmeerd. Daarna heb ik met de packaging techniek en distress stains de pagina een kleurtje gegeven.


Packaging techniek is een duur woord voor wat inkt op een plastic zakje doen en dan hiermee een afdruk op je papier maken. Krijg je erg mooie effecten mee. De ronde cirkels zijn stempelafdrukken met verf.

Hierna heb ik de Dutch mask Art A5 Wavy Stripes (art.nr. 470.715.037) gebruikt om met verf de groene stippen op mijn pagina te maken.


Vervolgens ben ik nog wat verder gegaan met stempelen en heb ik de distress inkt en een blending tool gebruikt om nog wat meer variatie in mijn achtergrond te krijgen.

Hier boven zie je een detailfoto met de Dutch Mask Art  A5 Geomatric (art.nr. 470.715.124 ).

 

En vervolgens heb ik met mijn stash de pagina's verder afgemaakt en de journaling erbij gedaan.


Ik heb weer heerlijk kunnen kliederen en er ontstaat zo  een erg leuk verslag om later nog eens terug te lezen.


Waarschijnlijk zal ik regelmatig in mijn blogberichten wat van mijn Travelers Notebook laten zien.

Creatieve groeten,
Hanny

1 opmerking:

  1. Lekkere variatie is gebruik van materiaal maar erg mooi geworden.
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen